Rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România se va apropia, la sfârșitul anului, de „borna” de 1.000 de kilometri, însă fără a reuși să o și depășească, a recunoscut miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Întrebat la Antena 3 câți kilometri de autostradă vor fi dați în circulație până la sfârșitul anului și dacă România va depăși această bornă simbolică de 1.000 de kilometri de drumuri rapide, Grindeanu a răspuns că, pe lângă cei 40 de kilometri de drum expres (centurile Balș și Slatina), la sfârșitul lunii decembrie ar trebui deschis și primul lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești, aproape 14 kilometri, unde PORR (Austria) termină lucrările în avans.
La cei 978 de kilometri de autostradă și drum Eexpres (rețeaua actuală, potrivit datelor CNAIR) s-ar adăuga încă 14 km de autostradă, iar România ar ajunge la 992 de kilometri, a explicat Grindeanu.
„În ultimul an, de la preluarea mandatului (n.r nov. 2021) am inaugurat cei 40 de kilometri de pe Pitești – Craiova, tronson 2, Drum Expres, pe care cei din zona Olteniei îl doreau foarte mult. Până la sfârșitul anului, dacă adunăm acești 40 de kilometri cu ceea ce s-a inaugurat la sfârșitul anului trecut și cu cei 14 care vor fi inaugurați pe Sibiu – Pitești la sfârșitul acestui an, suntem aproape de 1.000, undeva în jur de 990… pe acolo”, a spus Grindeanu.
Primul lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești este la aproape 90%, cu șanse mari de deschidere peste 2 luni.
Potrivit datelor din contractele CNAIR, România ar fi trebuit să treacă cu mult de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres la finalul acestui an. Decembrie 2022 era termen limită pentru lotul Selina de pe Autostrada Biharia – Chiribiș (28 km), iar Tirrena Scavi să termine cei 17 km de drum expres Lotul 1 Craiova – Pielești (șantier abandonat)
În plus, cu mai multă presiune din partea CNAIR, Alsim Alarko ar fi terminat și 10-11 kilometri de pe Lotul 2 Autostrada București.