Grindeanu : contractele pentru proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău (A 13) și a Drumului Expres Pitești -Mioveni vor fi reziliate în scurt timp. Cum s-au pierdut doi ani degeaba

transporturi, Autostrada Sibiu-Pitesti, semnare contract, Sorin Grindeanu, Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Contractele pentru proiectarea Autostrăzii A 13 Brașov -Bacău și a Drumului Expres Pitești-Mioveni vor fi reziliate în scurt timp, la cererea proiectantului Search Corporation, a anunțat luni, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Pentru A 13, proiectantul a notificat CNAIR pentru rezilierea amiabilă a contractului încă de la începutul lunii iunie, arătând că nu mai poate acoperi costurile suplimentare pentru investigațiile geotehnice ( n.r contractul a fost câștigat cu o ofertă de 20 de milioane de lei față de estimarea CNAIR de 30 de milioane, oricum un cost subevaluat pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pe un traseu de 160 de kilometri de autostradă care traversează munții).

Pe lângă rezilierea contractului pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău, Search a cerut încetarea contractului cu acordul părților și pentru Drumul Expres Pitești-Mioveni (10 km.), o legătură esențială pentru Uzina Dacia. Contractul pentru proiectare semnat în 2020 care avea termen februarie 2023. Contractele nu au fost reziliate pentru că proiectantul avea penalizări pentru întârziere, dar se va da o nouă Ordonanță de Urgență care permite rezilierea mai facilă, a explicat Grindeanu, citat de Agerpres : ,,În această săptămână, probabil, se va adopta acel OUG prin care se fac anumite reglaje şi care ne vor da posibilitatea ca această reziliere să poată fi făcută fără alte chestiuni care ar îngreuna viitorul calendar. O să vă spun despre ce e vorba. Totodată, le-am cerut celor de la CNAIR, odată cu adoptarea acestui OUG – şi în această situaţie nu e doar A13, este şi Piteşti-Mioveni, şi acolo aceeaşi companie a înştiinţat CNAIR că vrea să renunţe la contract – am cerut CNAIR, aşa cum am spus, un calendar foarte strâns de licitaţie pentru reluarea lui A13 şi a acestei licitaţii”.

Practic, pentru Autostrada Brașov-Bacău s-au pierdut mai mult de doi ani.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Vineri, 22.05.2020, CNAIR a semnat contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău. Contractul în valoare de 20.093.359,86 Lei Lei, fără TVA a fost semnat cu Asocierea SEARCH CORPORATION S.R.L. & PRIMACONS GROUP S.R.L .

Durata contractului este de 30 luni, din care:

  • 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate,
  • 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție
  • 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.

Sursa de finanțare: FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE”, nota CNAIR, în urmă cu mai bine de doi ani, la semnarea contractului. Certificatele de urbanism pentru întregul traseu al Autostrăzii au fost emise la începutul anului, iar pentru unele segmente de traseu au fost și proteste ale localnicilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Totusi proiectanții care fac si apoi nu mai fac raman neciuruiti?
    Fără penalitati?
    Nu au vazut in ce se baga?
    Chiar cine făcea cu 20 de milioane?

    Numai competentii din CNAIR cred bazaconii din acestea?
    Ministerul a păzit pepenii?
    160 km sunt 160km!😰
    România Eşuată cu oamenii ei din CNAIR!

  2. Firmele astea sunt verificate de cineva, verifică cineva ce specialiști sunt acolo (specialiști proiectare drumuri-poduri) componența managementului? După ce blochează ani de zile un proiect sunt penalizați cumva? Dacă își schimbă numele (cum este cazul unor firme italiene) pot participa la blocarea altor proiecte?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.