Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat joi, la Focşani, că pentru podul peste Dunăre de la Brăila constructorul a propus o nouă soluţie tehnică care va fi pusă în aplicare de săptămâna viitoare. Oficialul din Guvern a criticat din nou soluţia tehnică propusă anterior de constructorii italo-japonezi pentru asfaltare, despre care spune că „nu a fost una bună, fiindcă s-a decopertat de vreo două – trei ori”
„În această săptămână, din câte ştiu, se vine cu acea nouă soluţie. Nu s-a plătit, nu s-a luat garanţia, nu s-a semnat recepţia. E clar că acolo soluţia tehnică propusă de constructorii italo-japonezi nu a fost una bună, fiindcă s-a decopertat de vreo două – trei ori, dovadă că nu a ţinut. Au venit cu o nouă soluţie, pe care vor începe să o aplice, dacă nu mă înşel, de săptămâna viitoare, pe podul de la Brăila”, a declarat Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres.
Acesta a dat asigurări că traficul auto pe podul de la Brăila nu va fi închis, putându-se circula pe un un sens de rulare.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică.
La începutul lunii august, circulaţia pe pod a fost deviată pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral.