Grindeanu anunță că ANAP a dat „undă verde” pentru tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania

Tunel Săcel Captură Captură Foto Intrarea în Tunel Săcel

Licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai greu lot al Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul Meseș, cel mai lung tunel rutier din România a primit undă verde de la ANAP pentru a intra în etapa a doua, cu șase constructori rămași în cursa pentru contractul de aproape un miliard de euro. Despre acest tronson cu o lungime de 41 de kilometri Economedia a scris în urmă cu trei săptămâni că este fără constructor desemnat la un an și jumătate de la lansarea licitației, iar ulterior ministrul Grindeanu a anunțat trimiterea documentației la ANAP. Ministrul de resort a revenit marți, într-o intervenție pentru publicația Newsweek.ro cu precizări privind situația proiectului : ,,pentru Autostrada Transilvania, suntem în ANAP la evaluare pentru că e o procedură sub controlul ANAP, este o fază cu precalificare, au fost selectați cei șase constructori. Colegii de la ANAP trebuie să ne transmită dacă putem să mergem mai departe cât mai repede, dacă nu s-a făcut deja în ultimele ore. ” a explicat Grindeanu.

Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA). Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

La lansarea licitației, în noiembrie 2020 (în campania electorală), fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode estima că acest tronson va fi deschis în 2025. „Sălăjenii trebuie să știe că, în condițiile în care antreprenorii vor respecta clauzele, implicit termenele stipulate în contractele pentru proiectare și execuție a lucrărilor (obligații contractuale pe care le vom monitoriza îndeaproape), până la finele anului 2024, cel târziu începutul anului 2025, vor putea circula pe toate loturile din autostrada care va traversa județul Sălaj”. spunea fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, la lansarea licitației în campania electorală din toamna anului 2020.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cand se da verde la Compania Nationala de Investitii pentru desfiintare?

    De 5 ani nu a turnat UN metru patrat de asfalt pe DJ 101i – Campina-Sacele!
    E buna de desfiintat aceasta CNI!
    Nu face nimic!😡

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.