Comisia Europeană a deschis o investigație împotriva Google pentru a determina dacă gugantul american a încălcat legislația europeană în domeniul publicității online, potrivit unui comunicat al executivului european.
Mai exact, Comisia verifică dacă Google și-a defavorizat competitorii în ”lanțul de aprovizionare” a spațiilor publicitare de pe motorul de căutare.
Comisia arată că piața publicității cu afișaj digital a fost de 20 de miliarde de euro în 2019 în UE.
Investigația va determina dacă Google a distorsionat competiția prin restrângerea accesului altor companii la datele colectate de utilizatori, folosindu-le exclusiv în propriul beneficiu.
Margrethe Vestager, vicepreședinta Comisiei Europene, a declarat că Google joacă trei roluri concomitent în piața publicității online: colectează datele utilizatorilor, vinde spațiu publicitar și intermediază vânzări de publicitate online. ”Suntem îngrijorați că Google a făcut mult mai dificil accesul altor servicii rivale în așa-numitul lanț de aprovizionare digital”, a spus oficialul european.