Constructorii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate” de România, se pregătesc să ridice primul segment de tablier metalic din cele 86 care vor forma structura suprafeței de rulare, anunță Asociația Pro Infrastructura.
Toate tablierele metalice necesare podului ce va traversa Dunărea au fost executate „peste drum” la șantierul naval VARD Brăila.
„Antreprenorii au o țintă ambițioasă de a ridica și suda două segmente în fiecare zi dar, chiar dacă nu o vor atinge, toată operațiunea poate fi gata în două-trei luni. Din acel moment podul intră în linie dreaptă. Cerem celor de la WeBuild și oficialilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile necesare deschiderii circulației pe pod, pe varianta de sud (Măcin), până cel târziu în decembrie 2022”, scriu, pe Facebook, reprezentanții ONG-ului dedicat proiectelor de infrastructură.
În prezent, la Podul de la Brăila are loc relocarea utilităților pe zona drumurilor de legătură ale podului. Sucursala Brăila de Distribuţie Energie Electrică a anunțat recent că a fost semnat contractul de execuţie în vederea relocării reţelelor electrice, pentru a permite realizarea drumurilor de acces către podul suspendat peste Dunăre. Lucrările de relocare sunt programate să dureze patru luni din momentul punerii la dispoziţie a amplasamentului.
Podul de la Brăila ar putea fi deschis la sfârşitul anului acesta, însă fără ca toate drumurile de legătură să fie terminate. La începutul anului trecut, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă atenţiona asupra riscului ca podul să rămână „muzeu” pentru că nu erau finalizate exproprierile şi nici nu sunt terminate relocările de utilităţi.
Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018.
Antreprenor general este asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat contractul de aproape o jumătate de miliard de euro. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019.