Glovo cumpără Foodpanda. Consiliul Concurenței a dat undă verde tranzacției, dar cu condiții, îngrijorat de cota de piață pe care o obține Glovo

foodpanda

Consiliul Concurenţei a autorizat vineri tranzacția prin care Glovoappro SRL va prelua compania Foodpanda Ro SRL și, indirect, afacerea Pandamart, operată de către Delivery Hero Dmart SRL. Consiliul a pus însă o serie de condiții.

Din analiza efectuată de autoritatea de concurență au rezultat anumite îngrijorări legate de puterea de piață pe care o dobândește Glovo în urma acestei tranzacții, în contextul activității de platformă online de livrare a mâncării, și efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienți de către concurenții săi, arată Consiliul Concurenței, într-un comunicat.

Ca urmare, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate de către Glovoappro SRL pentru a elimina îngrijorările concurențiale identificate. Astfel, Glovoappro SRL se angajează să nu impună clauze de exclusivitate în relație cu restaurantele partenere și să nu condiționeze contractual nivelul comisioanelor plătite de restaurantele partenere (actuale sau viitoare) de respectarea unei clauze de exclusivitate. De asemenea, Glovo s-a angajat să nu penalizeze restaurantele partenere pentru aderarea la o altă platformă de comenzi online și livrare de mâncare. Totodată, compania nu va reînnoi prevederile contractuale prin care Foodpanda impune obligații de exclusivitate restaurantelor partenere. Durata acestor angajamente asumate de Glovo este de 24 de luni de la data finalizării tranzacției.

În România, Glovo furnizează, din aprilie 2018, servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către consumatori şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda Ro SRL și Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero SE, Germania.

Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda (aplicaţie şi site internet). În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.).

Delivery Hero Dmart SRL a fost constituită în iunie 2020 și funcţionează prin intermediul magazinelor de tip „dark store”, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online, prin intermediul platformei, a produselor de tip multicategorie, fără spațiu fizic de comercializare, această activitate fiind într-un stadiu incipient.

Delivery Hero a semnat, în data de 26 mai, mai multe acorduri cu compania spaniolă Glovoapp23, privind vânzarea afacerilor companiei din România, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru și Serbia. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridică la 170 milioane de euro.

Delivery Hero deține o participație la Glovo din 2018 și, la momentul încheierii contractelor de vânzare, deține o participație de aproximativ 44%. Prin urmare, Glovo este considerată o afacere strâns legată de Delivery Hero.

Conform termenilor acordurilor de vânzare, Glovo va achiziționa următoarele de la Delivery Hero:

– 100% din capitalul social al Foodpanda România RO S.R.L (România);

– 100% din capitalul social al Delivery Hero Bulgaria EOOD (Bulgaria);

– 100% din capitalul social al Pluton d.o.o. (Serbia), care deține 100% din capitalul social al Donesi d.o.o. Podgorica (Muntenegru) și Donesi d.o.o. Banja Luka (Bosnia și Herțegovina);

– Anumite active ale Delivery Hero Croatia d.o.o. (Croația), constând în principal din contracte cu restaurante și baza de clienți;

– Anumite active ale Delivery Hero Dmart S.R.L. (Dmart România), constând în principal din contracte de închiriere, contracte cu furnizorii de produse alimentare, mobilier și corpuri de iluminat.

Platformele Delivery Hero din țările menționate vor fi redenumite sub marca companiei Glovo într-o fază de tranziție de 6 luni.

Tranzacțiile din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru și Serbia vor fi încheiate în următoarele săptămâni, sub rezerva îndeplinirii anumitor condiții.

Se preconizează că tranzacția din România se va încheia până în primul trimestru al anului 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: