Compania auto chineză producătoare de mașini electrice BYD va începe în 2025 producția în Ungaria, a declarat vicepreședintele Stella Li, care a criticat taxele vamale majorate pentru importurile de mașini electrice chinezești, spunând că ele limitează accesul europenilor la mai multe mașini electrice de înaltă performanță. Noile taxe vamale care ajung până la 43,5% vor intra în vigoare joi.
Stella Li a explicat, într-un interviu acordat publicației Automobilwoche, strategia pe care compania o urmează în prezent și motivele pentru care piața din Europa este plină de provocări. Taxele vamale majorate impuse mașinilor electrice chinezești sunt principala cauză, afirmă ea.
„Taxele vamale impuse mașinilor chinezești, un impediment”
Taxele vamale reprezintă, după spusele vicepreședintelui un impediment pe termen scurt, care se va remedia în timp. Aceștia sunt încrezători în tehnologia pe care aceștia o dețin.
Cu toate că BYD este o companie globală, nu are nicio influență asupra taxelor vamale, dar deține o strategie dorită să fie aplicată la nivel global, respectiv investiția la nivel local pe fiecare piață. De exemplu, au investit în Brazilia și vor începe operațiunile (fabricii) acolo în primul trimestru al anului viitor. Iar acum doi ani compania a luat decizia de a investi în Ungaria, iar această fabrică va fi operațională până la sfârșitul anului 2025. Fabrica din Ungaria va produce în principal mașini electrice, dar Stella Li nu a anunțat încă detaliile în legătură cu modelul.
Întrebată cine plătește aceste taxe vamala ea a răspuns: „În cele din urmă, consumatorul. De aceea, tarifele nu sunt corecte pentru consumatorul european deoarece restricționează accesul la mașini electrice de înaltă performanță. Este mare păcat.”
Compania BYD ia în calcul și deschiderea unei alte fabrici în Europa
BYD continuă să lucreze din greu pentru a se extinde la nivel global, afirmă Stella Li, în interviul acordat, și transmite unde sunt planificate alte fabrici care urmează să fie deschise.
Deși așteaptă să vadă cum va evolua producerea de mașini electrice pe piața din Ungaria, BYD ar vrea să se extindă și în Turcia pentru a deservi piața europeană. Încă se lucrează la detalii, dar chinezii plănuiesc să înceapă producția acolo în 2026. BYD nu se limitează doar la construirea de la zero a fabricilor, aceștia sunt deschiși la soluții. Chiar au cumpărat o fabrică din Brazilia de la un alt producător auto pe care au modernizat-o și au îmbunătățit-o.
Întrebată în cadrul interviului despre posibilele parteneriate cu producători contractuali în Europa, Stella Li a spus că nu este implicată în astfel de discuții, dar că BYD este o companie deschisă și că nu exlud posibilitatea unor astfel de discuții.
Având în vedere tarifele punitive, vicepreședintele a fost întrebat dacă există planuri în SUA, de exemplu, de a impune restricții generale asupra tehnologiei chineze.
Stella Li a declarat că în ceea ce privește chipset-urile și software-ul, întâmpină mult mai multă concurență dincolo de furnizorii și distribuitorii americani. Nu există un singur furnizor. Strategia BYD este de a opta întotdeauna pentru cel mai competitiv furnizor.
Ia în calcul BYD să preia activitatea importatorului Hedin în Germania?
Stella Li a declarat că dacă BYD dorește să devină una dintre cele mai importante mărci auto din lume compania ar trebui să ia în calcul preluarea Hedin și inclusiv să ia o inițiativă mai puternică în ceea ce privește controlul asupra vânzărilor și distribuției. BYD este numărul unu la nivel mondial pe piața mașinilor electrice cu baterii, inclusiv plug-in-uri, cu o cotă de piață de 23%. Având în vedere performanța la nivel global, BYD își dorește să facă una și în plan european.
Stella Li a afirmat că atât piața europeană, cât și cea din Germania sunt mult mai complicate decât se aștepta.
„Consumatorul european este un pic conservator și intrăm pe piață într-un moment în care există multă confuzie. Ar trebui să fie o mașină electrică sau ar trebui să se întoarcă la motorul cu combustie? Așadar, este o piață foarte confuză, provocatoare, dar cred că avem multă experiență. Odată ce consumatorii se urcă în mașinile noastre, se îndrăgostesc imediat de tehnologie, de experiența de condus, de performanță, se simt confortabil. Așa că acum este vorba despre câștigarea încrederii lor. S-ar putea să fie o creștere lentă și încrederea va crește încet, dar mai apoi vor avea încredere în noi pentru că avem tehnologie de ultimă oră. Este important acum să înțeleagă că acestea sunt viitorul”, a declarat aceasta în cadrul interviului.
Compania are mașini competitive precum Dolphin și Seal, cu tehnologie de vârf și performanțe bune, dar mai are nevoie să extindă rețeaua de dealeri și service. Planurile sunt de dublare sau triplare a rețelei de dealeri, nu doar în Germania, ci în întreaga Europă. Estimează o creștere de la 26 în Germania la 120 până anul viitor.
Pe ce piețe auto a dat lovitura BYD?
„Fiecare piață este importantă pentru noi. Este doar o chestiune de viteză. Avem foarte mult succes în Marea Britanie. Vindem foarte bine în Franța. Deci este doar o chestiune de viteză”, a declarat Stella Li.
BYD a fost întotdeauna un furnizor pentru producătorii germani, dar sunt în proces de colaborare și cu alte companii. Dacă acestea își vor dori baterii, BYD le va furniza baterii. Dacă vor întregul sistem de șasiu, îl vor furniza.
Stella Li s-a alăturat companiei BYD în anul 1996, a dezvoltat divizia de electronice, a fondat filiala din Hong Kong, apoi pe cea din Rotterdam în 1999, pe cea din Chicago în 2000, a stabilit parteneriate de afaceri, apoi a condus parteneriatul cu Motorola și Nokia înainte de a prelua din plin responsabilitatea din SUA, respectiv Los Angeles în 2010.
Citește și: