GfK: Vânzările din IT au crescut în România cu 73% în primele două luni ale anului

computer, IT Sursa foto: Pixabay

Sectorul IT a avut o creștere a vânzărilor de 63% în anul 2020 față de 2019, în România, conform unui studiu GfK Market Intelligence. În primele două luni ale anului, creșterea a fost chiar de 73%.

În 2020, vânzările din piața românească de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 12,5% față de anul 2019. Începutul de an vine cu o creștere de 25.9% înregistrată în ianuarie – februarie 2021 față de aceeași perioadă a anului 2020. Cu toate că anul 2020 s-a derulat sub semnul crizei generate de pandemia Covid-19, piața românească de bunuri de folosință îndelungată a continuat să crească, conform studiului GfK Pulse România.

La nivel global sectorul IT a participat la evoluția ascendentă a vânzărilor din piața de electro-IT încă din prima jumătate a anului 2020, iar celelalte sectoare au intrat pe un trend crescător în a doua jumătate a anului 2020. În România regăsim o evoluție similară. “Sectoarele care au înregistrat cele mai mari creșteri ale vânzărilor în anul 2020 au fost IT și Office Equipment. Sectorul IT a avut o creștere a vânzărilor în România, conform GfK Market Intelligence, de 63,1% în anul 2020 față de 2019. În sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor a crescut cu 51.3% în aceeasi perioadă. Iar aceste creșteri au continuat și în primele luni ale anului 2021″, a menționat Iuliana Coman, Client Solution Specialist, Market Intelligence, GfK România.

Restricțiile de deplasare, care au dus la creșterea numărului de persoane care au lucrat de acasă, alături de închiderea școlilor și mutarea cursurilor online, au generat creșteri substanțiale ale vânzărilor pe cele două sectoare, evoluție care continuă și în anul 2021. Sectorul IT a crescut în România în primele două luni ale anului 2021 cu 73% față de aceeași perioada a anul 2020, iar în sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor a crescut în ianuarie – februarie 2021 cu 55.8% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Autorii studiului arată că modificările din comportamentul consumatorilor generate de restricțiile de deplasare din perioada de criză au dus la dublarea vânzărilor din categoria Media Tablets (Tablete) atât pe parcursul anului trecut, cât și în primele două luni ale anului curent. De asemenea, camerele video și mouse-urile au înregistrat creșteri de peste 70% în anul 2020 față de anul 2019, precum și în primele două luni din 2021 față de aceeași perioada a anului 2020. Categoria computere portabile a crecut cu peste 50% în anul 2020, creștere care continuă sa fie prezentă și în primele luni ale anului 2021.

 

Trend global

Trendul de creștere în zona IT este unul global. Piața PC-urilor a crescut puternic în primul trimestru al acestui an, pe fondul pandemiei şi în ciuda crizei de cipuri de pe piața globală, conform datelor IDC. Aproape 84 de milioane de PC-uri au fost livrate în primul trimestru al acestui an, cu 55% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Dintre producători, cel mai mult a impresionat Apple, care a vândut de mai bine de două ori mai mult decât în urmă cu an, crescând de la 3,16 milioane la 6,69 milioane de unităţi livrate. Apple a făcut astfel rocada cu Acer şi a urcat pe locul 4 în topul celor mai mari vânzători de PC-uri, având acum o cotă de piaţă de 8 procente. Primele trei locuri au rămas neschimbate, cu Lenovo în frunte, urmată de HP şi Dell. Lenovo creşte cu 59,1%, HP cu 64,1%, iar Dell cu 23,4%. Şi Acer, acum pe locul 5, a avut o creştere impresionantă, de 73,5%, însă nu suficient pentru a nu fi devansată de Apple. Acer are acum 7% din piaţă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: