480 de municitori şi 250 de utilaje de la UMB lucrează pe şantierul Autostrăzii Transilvania, tronsonul cu o lungime de 42 de kilometri dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului, potrivit datelor pe care le-a publicat astăzi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook. Este cel mai avansat proiect de infrastructură de transport propus pentru finanţare prin PNRR, iar mobilizarea pe şantier este impresionantă, un adevărat „desant” de drumari şi utilaje. Este unul dintre şantierele care avansează cel mai bine din ţară, după cum arată „cifrele mobilizării”.
Astfel, antreprenorul român colaborează cu peste 500 de furnizori din țară și străinătate și a mobilizat nu mai puțin de 480 muncitori care lucrează în 2 schimburi.
Cât despre utilaje, aici vorbim de:
- 6 stații de betoane,
- 94 de autobasculante,
- 37 de buldoexcavatoare, buldozere și excavatoare cu șenile/pneuri,
- 15 cilindri,
- 10 încărcătoare frontale,
- 7 autogredere,
- 4 cisterne cu apă,
- 53 de cife de beton
- 22 de instalații de piloți forați,
- 1 pompă de beton + 1 trusă de stabilizare pământ.
Pentru terasamentele secţiunilor cu o lungime totală, constructorul băcăuan a executat deja 12 milioane de mc din totalul de 65 milioane mc de săpătură, iar cu cele 22 de foreze 30 de kilometri din cei 140 de kilometri ai piloţilor foraţi, mai arată datele oficiale.
Sectorul Nădăşelu – Mihăeşti – Zimbor – Poarta Sălajului va cuprinde 34 de lucrări de artă: 18 viaducte, 8 poduri, 7 pasaje şi un nod rutier, iar termenul contractual de finalizare este 2023. Costul lucrărilor este de 1,4 miliarde lei pentru cei 30 de kilometri dintre Nădăşelu şi Zimbor, respectiv 680 milioane lei pentru tronsonul de 12 kilometri Zimbor – Poarta Sălajului.
„Autostrada Ford”, cel mai mare şantier din România
Cea mai mare desfăşurare de drumari şi utilaje este, totuşi, pe Autostrada Ford, nu întâmplător loturile 2 şi 3 pe care lucrează acelaşi constructor. Pe cei 70 de kilometri dintre Robăneşti şi Coloneşti, UMB are în teren peste 1.400 de muncitori şi 700 de utilaje, potrivit CNAIR.