Franţa a restructurat reglementările privind stimulentele financiare acordate cumpărătorilor de vehicule electrice (EV), favorizând maşinile produse în Franţa şi Europa în detrimentul modelelor fabricate în China, conform listei tipurilor eligibile de automobile publicată joi de Guvernul de la Paris, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Modelul Spring al Dacia, brandul low-cost al Renault, este importat din China, şi a fost exclus din listă, la fel ca şi modelul MG4 al SAIC.

Tesla Model 3 este produs în China, în timp ce Tesla Model Y, este fabricat mai ales la Berlin.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Aproximativ 65% din maşinile electrice vândute în Franţa vor fi eligibile pentru schema de bonusuri de stat, inclusiv 24 modele produse de Stellantis şi cinci de Renault.

Guvernul de la Paris vrea ca vehiculele electrice produse în Franţa şi Europa să fie mai accesibile pentru consumatorii interni, comparativ cu vehiculele mai ieftine fabricate în China.

În prezent, subvenţia guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor şi de 7.000 de euro pentru cele mai sărace. Costul total al programului este de un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an.

Totuşi, în absenţa vehiculelor ieftine produse în Europa, o treime din toate subvenţiile merg către consumatorii care achiziţionează EV fabricate în China, au declarat oficiali de la Ministerul francez de Finanţe, ceea ce a majorat importurile şi a adâncit decalajul competitiv cu producătorii interni.

Noile criterii de eligibilitate va lua în calcul emisiile de carbon în procesul de fabricaţie EV. Industria auto chineză este puternic dependentă de electricitatea generată de cărbune, astfel încât multe EV fabricate în China nu vor beneficia de subvenţiile din Franţa.

Agenţia Ademe care supervizează procesul a analizat eligibilitatea a aproape 500 modele EV şi variantele lor, pentru a le include în schemă.