Autostrada Moldovei prinde contur, șantierul A7 Ploiești – Pașcani fiind fotografiat dintr-o cursă TAROM București – Iași de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Autostrada Ploiești – Pașcani este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR din UE, are o lungime de 320 de kilometri și include 13 loturi. Din cele 13 loturi, CNAIR are contracte de execuție semnate pe 12 lotuuri, singurul tronson încă neatribuit fiind lotul 3 al secțiunii Ploiești – Buzău, blocat după o contestație admisă a constructorului Danlin din județul Neamț. Dacă de la Buzău la Pașcani UMB are în execuție cele 10 loturi și a început în forță lucrările pe Lotul 1 dintre Ploiești și Buzău, italienii de la Pizzarotti sunt sub grafic (detalii aici). Cele 13 loturi au termene de execuție cuprinse între 20 și 30 de luni.
Scrioșteanu a transmis că, obiectivul Ministerului Transporturilor este ca în 2025 să fie gata prima autostradă care să lege două provincii: Muntenia și Moldova.
„Autostrada Moldovei Se vede și din avion. Dacă zburați de la București la Iași, puteți vedea cum prinde contur Autostrada Moldovei A 7 pe toată lungimea traseului de la Ploiești la Pașcani.Ținta noastră este finalizarea celor 322 km până la Pașcani până în anul 2025, cu un an mai devreme decât este prevăzut termenul în Planul Național de Redresare și Reziliență-PNRR”, a transmis secretarul de stat.
NOTĂ: imaginile publicate de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu par a fi surprinse dintr-o aeronavă ATR (avion cu elice și turbopropulsoare) cu altitudinea maximă de croazieră 7.000 metri.