FOTO Cum arată mașina electrică produsă la Cluj. Premierul Ciolacu: „O adevărată minune tehnologică 100% românească, ce poate concura cu orice model similar din lume”

masina electrica made in cluj 2 Sursa foto: Cluj24

Premierul Marcel Ciolacu a vizitat sâmbătă AROBS Transilvia Software, una dintre cele mai importante companii de IT din România fondate în acest oraş, unde a testat prototipul de maşină electrică produs de această firmă. Premierul a descris mașina drept fiind „o adevărată minune tehnologică 100% românească, ce poate concura cu orice model similar din lume”, transmite News.ro.

„Sunt impresionat de ceea ce am vazut şi testat azi la AROBS Transilvia Software, una dintre cele mai importante companii de IT din România fondate aici, in Cluj-Napoca. Nu mă mai poate mira acum de ce AROBS a atins statutul de furnizor global de soluţii software şi de sistem gata de utilizare de către clienţi, bazate pe cele mai recente tehnologii”, a scris premierul Ciolacu pe Facebook.

Şeful Executivului arată că prototipul de maşină electrică fabricat în Cluj, pe care l-a testat câteva minute este o adevărată minune tehnologică 100% românească, ce poate concura cu orice model similar din lume iar ceea ce i-au arătat Voicu Oprean şi echipa sa, de la drone la software pentru urmărirea flotelor auto este la cel mai înalt nivel de performanţă în lume.

Cum arată mașina electrică ”Made in Cluj”

Mașina electrică „Made in Cluj”, un proiect inițiat și lansat în urmă cu cinci ani de startup-ul NewCar4Future a primit numere de înmatriculare de teste, fiind omologat de RAR, astfel că circulă pe străzile orașului.

„Este o mașină electrică gândită, concepută și dezvoltată la Cluj-Napoca și în aproape toate centrele unde AROBS își  desfășoară activitatea. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca UTCN, dar și cu firme și persoane fizice care sunt pasionate de construirea și testarea limitelor tehnologice într-un domeniu atât de frumos, dar și concurențial”, a declarat Voicu Oprean, investitor principal Newcar4future, fondator și CEO al AROBS.

Investiția în crearea prototipului s-a ridicat la aproximativ 500.000 euro, iar pentru începerea producției (de serie mică) startup-ul va încerca să atragă o finanțare de 2 milioane de euro, spun cei din spatele proiectului la care se lucrează de aproximativ 5 ani.

„Din momentul acordării finanțării, în doi ani ne propunem să producem o serie limitată de aproximativ 5 bucăți. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar fi necesară o sumă de aproximativ 20 de milioane de euro”, a precizat Adrian Donca, Business Development Manager al proiectului.

Mașina electrică ”Made in Cluj” este realizată din fibră de carbon, cântărește 2 tone și poate prinde o viteză maximă testată de 120 de km pe oră. Interiorul cu patru locuri este din piele ecologică, iar din punct de vedere al siguranței, mașina este ranforsată exact ca una de la cursele de raliuri.

Sursa foto: Cluj24

Bateriile sunt românești și alimentează 2 motoare electrice amplasate în roțile din spate, autonomia asigurată fiind de 300 de km. Prototipul dispune de frână regenerativă și nu are oglinzi laterale, ci un sistem de camere video cu 2 ecrane amplasate în bord, unde șoferul vede tot ce se întâmplă în cele două părți.

Sursa foto: Cluj24

Mașina, care nu are încă un nume, este echipată cu un motor în roată dual, cu tracțiune spate, o baterie de 56KW, având un cuplu de 1.500 Nm pe roată, și atinge 100 km/h în putin peste 5 secunde. Mașina are o autonomie estimată la 350 km și atinge viteza maximă de 180 km/h.

Prototipul a fost produs la Cluj, dar producția de serie ar putea avea loc… oriunde. “Avem discuții cu UTCN, care are colaborări cu grupuri din industria auto, o serie mică putem obține aici, apoi vom aduce investitori”, spune Oprean. Va fi nevoie de o finanțare estimată acum la 2 milioane de euro, pentru începerea producției, a declarat Oprean pentru Economedia.

Cine dezvoltă proiectul?

Newcar4future este un start-up românesc axat pe cercetare, dezvoltare și inovare pentru autovehicule electrice. Proiectul de dezvoltare s-a întins pe o perioadă de patru ani și a fost realizat de o echipă multidisciplinară, căreia i s-au alăturat și cercetători din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca. Investiția în crearea prototipului s-a ridicat la aproximativ 500.000 euro, iar pe lângă Voicu Oprean, în cadrul proiectului au mai investit cofondatorii Reparo Services Cluj, Mihai Matica și Florin Dehelean. Totodata alți pasionați de mașini din Cluj, Târgu Mureș sau București și-au adus contribuția prin efortul lor sau prin idei și muncă.

Designul mașinii poartă semnătura lui Peter Szabo, un mare pasionat în design, printre altele tâmplar în timpul liber. Acesta a construit în anul 2016 singura mașină din lume realizată din lemn, prezentată la multe expoziții printre care și Embedded World 2017 din Germania. “Am fost atent să nu semene cu nicio altă mașină, să fie ceva unicat”, a spus Szabo. În momentul de față, startup-ul a livrat un produs minim viabil, iar după finalizarea etapelor de finisare și omologare, urmează fabricarea unei serii limitate de până la 10 mașini.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: