Fosta platformă industrială Carbochim se transformă în ansamblul imobiliar Rivus: Dezvoltatorii se apropie de finalizarea dezmembrării fostelor hale industriale și fac demersurile pentru autorizația de construire

rivus carbochim Foto: Iulius Group

Proiectul prin care fosta platformă industrială Carbochim din Cluj se va transforma în ansamblu imobiliar este în etapa de obținere a autorizației de construire, precizează reprezentanții dezvoltatorilor, Iulius și Atterbury Europe, care anunță noul nume al dezvoltării: Rivus. Prima etapă a lucrărilor, cea de dezmembrare a fostelor hale industriale, este aproape de finalizare, acesta fiind un demers independent de procesul de avizare și autorizare a noului proiect. O parte dintre vechile clădiri sunt incluse în concept.

Planul Urbanistic Zonal pentru reconversia fostei platforme industriale Carbochim și restructurarea zonei din Piața 1 Mai a fost aprobat la finalul lunii august de Consiliul Local Cluj-Napoca. Acesta nu a fost ferit de controverse la nivel local, unii locuitori ai orașului considerând că acesta presupune o suprafață construită prea mare.

La finalul anului 2023, dezvoltatorul ieșean Iulius, deținut de Iulian Dascălu, a relocat fabrica producătorului de abrazive profesionale Carbochim Cluj-Napoca, după o investiție de 5 milioane de euro în retehnologizare, după cum a scrie Economedia aici. 

Dezvoltatorii au integrat în proiect și o serie de funcțiuni și spun că vor să construiască aici un “lifestyle center”.

Proiectul include o sală de spectacole integrată într-un centru comercial și un centru de arte performative – RIVUS Live Arts -, administrată în parteneriat cu mediul cultural clujean, care va funcționa în fosta hală cu arcade a  Carbochim. Alături de ea, din fostul sit industrial va mai fi păstrată clădirea administrativă, din cărămidă roșie, care va deveni RIVUS Hub, cu spații de office și servicii.

Vor fi aduse aici tehnologii cinematografice și open air cinema.

Proiectul va include și o platformă de promovare a producătorilor locali, un concept Fresh Market și 30 de locații-concept, restaurante și cafenele tematice, cu terase amplasate în noua grădină.

Ce include proiectul imobiliar:

  • Suprafață de retail din România de 145.000 mp (integrând atât mall-ul – 120.000 mp, cât și facilitățile de retail complementare)
  • Aproximativ 400 de magazine, inclusiv premiere regionale și naționale
  • 30 de restaurante-concept și cafenele cu orientare spre râul Someș
  • Fresh Market pentru producătorii autohtoni
  • Un nou parc și spații verzi amenajate de peste 52.000 mp
  • Grădină japoneză pe acoperiș
  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale și office
  • Centru de live arts și sală de spectacole
  • Concepte de entertainment în premieră regională, pentru toate vârstele
  • Cele mai noi tehnologii cinematografice, pentru prima dată în Transilvania, și open air cinema
  • Spații de birouri premium și green – 15.000 mp GLA
  • Investiții în conectivitate și mobilitate alternativă

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: