Fondul Român de Contragarantare SA (FRC) anunță că a aprobat o nouă organigramă care intră în vigoare la 1 ianuarie 2024, conform prevederilor legii de raționalizare a cheltuielilor, potrivit unui comunicat de presă. Astfel, instituția a fixat numărul posturilor la 37, a dispus reducerea posturilor de conducere cu 72%, de la 11 la 3 și au eliminat pozițiile neocupate la momentul aprobării reorganizării.
Astfel, potrivit comunicatului, măsurile luate vor genera în anul 2024 o economie a cheltuielilor cu personalul de aproximativ 25% față de anul 2023
FRC a adecvat structura organizatorică la nevoile de business și valorifică prevederile bugetare aferente anului 2024 pentru digitalizarea proceselor și creșterea responsabilității pe post a angajaților.
In contextul Legii nr.296/2023, precum și ca urmare a măsurilor luate anterior de Directoratul și Consiliul de Supraveghere ale FRC privind optimizarea structurii organizatorice și implementarea unei structuri adecvate proiectelor și programelor aflate în derulare, începând cu data de 1 ianuarie 2024, intră în vigoare o nouă organigramă și o grilă de salarizare în limitele prevăzute de actele normative specifice.
„Directoratul și Consiliul de Supraveghere ale FRC au decis cu privire la dimensionarea optimă a structurilor interne, au fixat numărul posturilor la 37, au dispus reducerea posturilor de conducere cu 72%, de la 11 la 3 și au eliminat pozițiile neocupate la momentul aprobării reorganizării. Astfel, măsurile luate vor genera în anul 2024 o economie a cheltuielilor cu personalul de aproximativ 25% față de anul 2023”, transmite comunicatul de presă.
Potrivit comunicatului, prioritatea organelor de conducere statutară ale FRC în această perioadă este să asigure resursele umane necesare desfășurării activității în condiții de eficiență maximă. Numai în 2023, echipa operațională a acordat garanții IMM-urilor în cadrul schemei de ajutor de stat IMM INVEST PLUS de aproximativ 1,3 miliarde lei, la această valoare adăugându-se garanțiile în numele și contul statului de peste 300 milioane lei corespunzătoare celor două programe guvernamentale de creditare pentru beneficiari individuali, StudentInvest și FamilyStart.
„Reorganizarea va conduce la creșterea eficienței fluxurilor operaționale și decizionale, punând accent pe întărirea responsabilității pe post a fiecărui angajat în relație directă cu conducerea, concomitent cu digitalizarea și automatizarea operațiunilor”, se mai menționează în comunicat.