Finanțele și băncile (31,6%) au fost printre principalele domenii care au derulat campanii cu influenceri prin MOCAPP, o platformă digitală pentru campanii de Influencer Marketing. Acestea au fost urmate de fashion și branduri (21,1%), gadgeturi și smartphone-uri (18,4%), educație (10,5%), parenting (10,5%), beauty și make-up (7,9%), potrivit unei analize realizate de platforma digitală.
Din 2021, companiile au început să își targeteze mai bine publicul și să îl abordeze acolo unde se află. Brandurile s-au uitat mai degrabă la calitatea unei comunități (interese, nivel de engagament), decât la domeniul de specializare al creatorilor de conținut. Este o altă tendință a anului, iar cifrele platformei vin în susținerea ei.
„Cu toate provocările sale și presiunile puse pe bugete, anul 2021 a fost mai ușor pentru cei care au investit deja în digitalizare, obligatorie pentru companiile care vor își continue activitatea. În acest context, promovarea în Social Media a devenit norma, nu excepția, iar bugetele investite în Influencer Marketing au crescut (13 milioane euro valoarea estimată a pieței), la fel si audiențele, datorită numărului utilizatorilor din Social Media: 12 milioane persoane, cu 9% mai mult decât în 2020, majoritatea accesând rețelele de pe device-uri mobile”, spune Florin Grozea, CEO MOCAPP.
Sursă: MOCAPP
Topul domeniilor de specializare a influencerilor în 2021
În același timp, un top al nișelor cu cel mai mare interes pentru companii în 2021 arată că brandurile își extind tot mai mult zonele de interes, apelând la influenceri din sport sau de comedie.
1. Fashion & Brands (23,2%)
2. Travel (19,6%)
3. Beauty & Make-up (17,9%)
4. Parenting (14,3%)
5. Comedy (14,3%)
6. Sports & Free Time (10,7%)
Sursă: MOCAPP
Instagram, favoritul brandurilor pentru promovarea online
Brandurile au ales să ajungă cel mai ușor la consumatorii lor prin promovare pe canale media ca Instagram (79%), YouTube (8%) și TikTok (5%), la același nivel cu Facebook în 2021, în creștere de peste 200% față de 2020.
Clasamentul formatelor utilizate în campanii:
Instagram Story: 42,1%
Intagram Post: 30,7%
Instagram Video: 5,8%
YouTube Insert Video: 5,2%
TikTok Video: 5,2%
Facebook Post: 4,4%
Blog Advertorial: 3,6%
YouTube Dedicated Video: 2,3%
Facebook Video: 0,7%
Sursă: MOCAPP