EXCLUSIV: Piața bunurilor de lux din România va încheia anul cu o valoare de 11,4 miliarde de lei, în creștere cu 9% comparativ cu anul trecut / Creștere accelerată a unui segment care pune accentul pe experiențe memorabile și personalizate, mai degrabă decât pe bunuri

bolid de lux Sursa foto: Federico Caputo / Panthermedia / Profimedia

Vânzările de bunuri de lux în România vor crește cu 9% în 2024, urmând să atingă 11,4 miliarde de lei (peste 2,30 miliarde de euro), potrivit raportului „Luxury Goods in Romania”, realizat de compania de cercetare a pieței Euromonitor International. G4Media a primit informațiile cheie din cercetare.

Potrivit analiștilor firmei, domeniul se comportă bine, „în ciuda situației economice dificile din țară”, deoarece consumatorii bogați sunt dispuși să investească în experiențe, piese atemporale și bunuri premium.

În 2024, segmentul cu cea mai rapidă creștere din cadrul pieței este luxul experiențial, impulsionat exclusiv de hotelurile de lux, care urmează să înregistreze o creștere de 18%, până la 485 de milioane de lei.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Luxul experiențial se referă la un segment al industriei de lux care pune accentul pe experiențe memorabile și personalizate, mai degrabă decât pe produse materiale sau bunuri tangibile. În loc de obiecte scumpe, cum ar fi bijuteriile sau îmbrăcămintea de designer, luxul experiențial se concentrează pe oferirea de servicii și experiențe unice, exclusiviste, care creează amintiri durabile.

„Pe lângă faptul că sunt susținute de turism, clientela de afaceri este esențială pentru hotelurile de lux, cu o revenire la întâlnirile și conferințele în persoană, care favorizează și mai mult vânzările”, arată raportul.

În cercetare, Euromonitor a inclus vânzările din următoarele domenii: lux experiențial, hoteluri de lux, vinuri fine/șampanie, mașini premium și de lux, lux personal, îmbrăcăminte și încălțăminte de designer, ochelari de lux, bijuterii de lux, articole din piele de lux, electronice portabile de lux, ceasuri de lux, instrumente de scris și papetărie de lux, frumusețe și îngrijire personală super premium.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: