EXCLUSIV Metrorex lansează licitația pentru ramele „metroului de Otopeni” la finalul anului/ Finanțarea pentru cele 12 trenuri, de la bugetul de stat

Tren metrou Alstom Giurgiu interior

Metrorex va lansa licitația pentru a achiziționa ramele „metroului de Otopeni” la finalul acestui an, a transmis compania la solicitarea Economedia, iar finanțarea pentru cele 12 trenuri va veni de la bugetul de stat.

„Licitația aferentă Pachetului 3.2 – Material Rulant – din cadrul Proiectului Magistrala 6 de metrou este estimată a se lansa în trimestrul IV, 2024”, a transmis Metrorex pentru Economedia.

Compania transmite că surse de finanțare pentru ramele de metrou va fi bugetul de stat.

Metrorex a mai transmis, de asemenea, că ramele IVA (Arad) nu vor fi utilizate în circulație pe Magistrala 6.

În iulie, Metrorex a anunțat că intenţionează să achiziţioneze, prin Sistemul de Achiziţii Publice (SEAP), servicii de proiectare şi lucrări de execuţie pentru compartimentări, lucrări de arhitectură, finisaje, instalaţii electromecanice, telecomunicaţii cale de rulare, în toate staţiile de pe Magistrala 6 1 Mai – Aeroportul Internaţional Henri Coandă, potrivit unui comunicat de presă. Reamintim că aceasta este a doua licitație pentru șină și arhitectură M6 după ce spre finalul anului 2023 Metrorex a anulat licitația, după cum a scrie Economedia aici. Valoarea estimată a contractului este de 1,66 miliarde lei, fără TVA, iar durata estimată a contractului este de 44 de luni.

Linia de metrou M6 între Gara de Nord este împărțită în două secțiuni, respectiv secțiunea dintre 1 Mai și Tokyo (Complex Băneasa) și Tokyo – Otopeni.

Asocierea de constructori din Turcia Makyol – Alsim Alarko a primit în decembrie autorizația de construire pentru secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo), primele șase stații ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni, cu termen de execuție de 39 de luni.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat recent că stadiul lucrărilor la primul tronson al magistralei de metrou M6, Secțiunea Sud, a ajuns la 15-16%.  În iunie, Asociația Metrou Ușor spunea că lucrările progresează lent, mai ales în zonele critice, la jumătate de an de la demararea șantierului, cu stadii incipiente la cele mai multe stații.

Traseul de 7,6 km între Staţiile Tokyo şi Aeroport Otopeni este realizat de Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. (Turcia) – Somet SA (România). Lucrările pe acest tronson au început săptămâna trecută.

Sorin Grindeanu a declarat că termenele pentru noua magistrală acestea sunt „finalul 2027 pe un tronson, 2028 pe celălalt tronson de la Băneasa la Otopeni”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: