EXCLUSIV Compania ungară MOL a negociat cumpărarea afacerilor Lukoil din România. Afacerea, descurajată puternic de statul român

benzinarie mol carburant pompa alimentare ful Sursa foto: Facebook/ MOL

Compania ungară MOL, controlată de guvernul Viktor Orban, a negociat cu compania rusă Lukoil posibila cumpărare a unor active din România, au declarat pentru Economedia și G4Media surse oficiale. Printre activele negociate s-au numărat concesiunea din Marea Neagră (perimetrul Trident) și rafinăria din Ploiești.

Reprezentanții MOL România au declarat pentru Economedia că „explorează atât oportunitățile de dezvoltare organică, cât și anorganică”.

Deși nu au confirmat și nu au infirmat informațiile Economedia, reprezentanții companiei ungare ne-au declarat luna trecută că MOL România traversează o perioadă cu multe oportunități și obiectivul nostru este să investim în inițiative de creștere care servesc interesele clienților noștri B2B și B2C. Explorăm în permanență atât oportunitățile de dezvoltare organică, cât și anorganică și, cu siguranță, vom face tot posibilul pentru a avansa cu cele cu care identificăm sinergii. Vă mulțumim pentru întrebare și, în cazul în care vor avea loc achiziții specifice sau vor fi identificate alte oportunități de creștere, vom reveni cu informații detaliate”.

Reprezentanții Lukoil nu au răspuns la întrebările Economedia.

Afacerea a fost însă „descurajată puternic” de reprezentanții statului român, potrivit surselor Economedia. Motivul e legat de suspiciunile față de acțiunile guvernului de la Budapesta, care ar fi ajuns să controleze atât o concesiune strategică din Marea Neagră, cât și o felie semnificativă din piața de rafinare din România (circa 20%). Anterior, BNR a respins o tranzacție similară, respectiv încercarea băncii ungare OTP Bank de a cumpăra Banca Românească.

Nu este clar în acest moment dacă discuțiile dintre MOL România și Lukoil continuă sau au fost sistate.

Ce face Lukoil în Marea Neagră

Compania rusească LukOil e concesionara perimetrului gazeifer Trident din Marea Neagră, cu rezerve estimate de 30 de miliarde de metri cubi, dar neconfirmate. Anul trecut, Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM), care concesionează în numele statului român perimetrele cu hidrocarburi, le-a aprobat rușilor continuarea programului de explorare, dat fiind că rezultatele sondărilor făcute până acum nu i-au convins pe ruși să înceapă producția propriu-zisă.

Perimetrul concesionat de Lukoil, la care Romgaz este partener cu 12%, e amplasat între cel concesionat de americanii de la BSOG și cel concesionat de OMV Petrom și Romgaz.

De remarcat că Romgaz are drept de preempțiune dacă Lukoil decide să renunțe la concesiunea din Marea Neagră.

Compania MOL este deținută în proporție de 30,49% de trei fundații, care sunt controlate efectiv de guvernul Ungariei, potrivit agenției de rating Fitch.

MOL România și-a redus ușor afacerile cu 2% la 9,1 miliarde anul trecut, iar profitul a crescut cu 50% la 243,3 milioane de lei.

Compania rusă Lukoil e privată, dar ca orice afacere cu resurse naturale din Rusia este controlată de facto de guvern.

Lukoil România a înregistrat anul trecut afaceri de 11,1 miliarde lei, în scădere cu 17%, însă profitul a crescut cu 50%, la 353,6 milioane de lei, în timp ce numărul de angajați s-a redus cu 60%, la 356 persoane.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Mda ,tunurile din Romania la combustibili sunt notorii.Profituri de trei ori mai mari pe timp de criza .băieții cu ochi albaștri știu de ce .

    • “nu putem sa avem BP, Shell si alte retele din vest”..ai avut benzinarii Shell si Agip/Eni…au mai fost pe aici si Chevron si Exxon…dar toti au plecat pentru ca nu le place sa fie spalati pe dinti si frecati/mulsi pe toate partile, pe banii si investitiile lor…de toti gugustiucii politici cu idei populiste..”nu ne vindem tara”…au plecat Enel, Cez, urmeaza E-on…niste desculti

      • Și dacă aveam ce? Ne dădeau benzină mai ieftină? Tot ce face OMV, LUKOIL sau Rompetrol făceau și ei: profituri babane din banii proștilor pe care le exportau in țările de origine sau in paradisuri fiscale. Când vom avea noi Sell-ul nostru, atunci se schimbă lucrurile. Dar politicienii noștri zic că e mai bine să dim consumatori, decât producători și exportatori. Că noi nu trebuie sa dim patroni sau antreprenori, noi putem sa dim numai angajați pe salariul minim. Și asta suntem. O țară de angajați pe salariul minim. O să prospere România când o zbura Năstase (pardon, porcul voiam să spun, dar tot aia e)

    • Nu meritam sa avem o țară. Toți trădătorii și morții de foame au ajuns la butoane,șoferi de taxi,tractoristi,etc. și vând țara pe te-miri-ce!Pai,nu putem sa le luam noi,statul roman,de la rusi?

  2. De obicei in spatele firmelor unguresti se afla oligarhi rusi, asadar statul roman are dreptate sa se opuna. Aduceti frate olandezi, britanici, italieni sau norvegieni sa preia o companie nationala de benzinarii.

    • In spatele MOL este statul maghiar, mai studiază. Am mai auzit prostia asta și cu OMV. Dar și acolo sunt statul Austriac și emiratul Abu Dhabi.
      Ce sa faci? Daca la alții merg afacerile cu capital de stat și la noi nu merge decât “privatizare”… Stăm la cucul altora. Ei ne fac prețul și noi ne conformăm, că oricum nu avem de ales.

  3. 1. Auxiliare la vizita lui Orban in Rusia.
    2. Nu uitati de Bail-out-ul lui Ponta. (sa-l plateasca neamul lui in 1000 de ani)

  4. Parcă contează a cui e benzinăria ?! Prețul pentru consumator e la fel, chiar dacă sunt ruși, albanezi sau americani !

  5. Acum, ar trebui si-o taxa pe nesimtire. (iesi cu masina la Mega etc. dar locuiesti la 500 de metri)

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.