UE a îndeplinit în 2020 obiectivul privind o pondere de 10% a energiei regenerabile (inclusiv biocombustibilii lichizi, biometanul şi electricitatea “verde”) folosită în domeniul transporturilor, arată datele Oficiului European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. România se numără printre țările cu cea mai scăzută utilizare a energiei regenerabile în domeniul transporturilor.
Acest obiectiv a fost inclus în Directiva 2009/28/EC privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile.
Ponderea medie a energiei din surse regenerabile folosită în domeniul transporturilor a crescut de la 1,6% în 2004 la 10,2% în 2020, fiind cu 0,2 puncte procentuale (pp) peste obiectivul CE.
În rândul statelor membre, 12 ţări au depăşit obiectivul, liderii fiind Suedia (31,9%), Finlanda (13,4%), Luxemburg şi Olanda (ambele cu 12,6%). Poziţia Suediei se explică prin utilizarea ridicată a biocombustibililor conformi.
În contrast, cea mai scăzută utilizare a energiei regenerabile în domeniul transporturilor s-a înregistrat în 2020 în Grecia (5,34%), Lituania (5,51%), Polonia (6,57%), Croaţia (6,59%), Letonia (6,73%), Cipru (7,40%) şi România (7,84%).
În 2020, toate statele membre UE, cu excepţia Franţei şi Finlandei, au înregistrat o creştere a ponderii energiei din surse regenerabile folosită în domeniul transporturilor comparativ cu 2019, cel mai semnificativ avans fiind în Estonia (5,9 pp), Luxemburg (4,9 pp), Belgia (4,2 pp) şi Cipru (4,1 pp).