Europenii se îndreaptă spre hainele ieftine din cauza inflaţiei

Consumatorii europeni sunt în căutare de chilipiruri, cumpărând haine ieftine pe măsură ce inflaţia afectează bugetele unor gospodării, susţine retailerul online de haine Zalando din Germania, informează Bloomberg, citată de Agerpres.

Cel mai mare retailer online de haine din Europa spune că vede primele fisuri în obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor, pe măsură ce creşterea costurilor îi determină pe cumpărători să se îndrepte spre hainele cu preţuri mici în defavoarea celor din zona medie.

În aceste condiţii, Zalando se aşteaptă ca profitul şi veniturile sale să fie în zona inferioară a intervalului prognozat pentru 2022, după ce joi a raportat rezultate trimestriale sub estimările analiştilor. În aceste condiţii, cotaţia acţiunilor Zalando a scăzut cu 4,9%, capitalizarea de piaţă a companiei reducându-se la jumătate de la începutul anului şi până în prezent.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Există din ce în ce mai multe dovezi că unii consumatori au probleme cu bugetele lor limitate. Chiar dacă multe companii europene producătoare de bunuri de consum susţin că au putut să transfere costurile mai mari pe seama consumatorilor, directorul general de la Heineken, Dolf van den Brink a avertizat că există riscul ca facturile mai mari la energie să îi determine pe consumatori să îşi reducă cheltuielile în alte părţi, de exemplu pentru bere. Până acum producătorii de alimente susţin că tranziţia la produsele mai ieftine este una limitată, iar berarii pot în continuare să vândă tipurile de bere mai scumpă.

“Clienţii cumpără mai ales articole de sezon şi în trend şi, în funcţie de preferinţe, se îndreaptă fie spre produsele high-end fie fac tranziţia de la preţurile mid-market spre cele de pornire”, anunţă Zalando.

Această companie care vinde haine de la mărci precum Moschino şi The Kooples, a raportat pierderi operaţionale de 52 de milioane de euro în primul trimestru, din cauza reducerilor şi majorării costurilor. (Sursa Foto: Pexels.com)