Europarlamentarul USR Vlad-Marius Botoş, vicepreşedinte al Comisiei pentru Dezvoltare Regională, a făcut public, printr-un comunicat de presă, că a trimis miercuri o scrisoare comisarului Elisa Ferreira, responsabil pentru Coeziune şi Reformă în cadrul Comisiei Europene, cu privire la respectarea cerinţelor de siguranţă în ceea ce priveşte Podul de la Brăila, construit cu fonduri europene, relatează Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Subiectul acestei scrisori este respectarea standardelor de siguranţă în construcţii în ce priveşte Podul de la Brăila, un mare proiect de infrastructură inaugurat finanţat cu contribuţia fondurilor europene. Inaugurat cu mare fast de către autorităţile publice, Podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila este subiectul unor ştiri şi al unor postări pe paginile de social media care arată că acesta ar avea porţiuni ce nu sunt în concordanţă cu siguranţa pe care oamenii au dreptul să o aştepte”, se arată în comunicatul de presă remis de Vlad-Marius Botoş.
Europarlamentarul USR Vlad-Marius Botoş i-a solicitat comisarului european Elisa Ferreira informaţii cu privire la respectarea cerinţelor de siguranţă pe care trebuie să le respecte toate proiectele finanţate din fondurile Uniunii Europene, „pentru a face lumină în acest subiect controversat”.
„Consider că este datoria mea să acţionez atâta vreme cât am pârghiile oficiale pentru aflarea de informaţii corecte şi clare cu privire la acest subiect. Nerespectarea măsurilor de siguranţă, şuruburi neadecvate, asfalt turnat defectuos, ar putea avea efecte dezastruoase asupra celor care utilizează podul. Trebuie să ştim cât mai repede dacă informaţiile care circulă acum în presă sunt adevărate, dacă podul este un pericol pentru a remedia cât mai curând situaţia. Voi urmări subiectul acesta şi voi încerca să aflu informaţiile pe căi formale şi informale pentru că ar putea fi viaţa unor oameni în joc”, a mai spus europarlamentarul USR.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat pe 11 august că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt generate de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.