Vânzările de autoturisme noi în Uniunea Europeană vor creşte anul viitor cu doar 2,5%, o încetinire faţă de avansul de 12% previzionat pentru acest an, deşi ponderea vehiculelor electrice (EV) va spori semnificativ, a previzionat miercuri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este o revizuire în creştere faţă de prognoza din ianuarie, când ACEA se aştepta la o expansiune de 5% a vânzările de autoturisme noi în 2023. De asemenea, ponderea vehiculelor alimentate pe baterii va creşte de la 14-14,5% anul acesta la aproximativ 20% anul viitor.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a emis previziunile în timpul prezentării recomandărilor politice către instituţiile UE pentru perioada 2024-2029.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Preşedintele ACEA, Luca de Meo, care este directorul general al Renault, s-a plâns că sectorul auto este afectat de opt-nouă reglementări EE care intră în vigoare în fiecare an până în 2030, unele fiind contradictorii.

De asemenea, a explicat şeful ACEA, viteza cu care trebuie instalate staţiile de încărcare pentru EV trebuie să crească semnificativ.

Vor fi mai multe lansări de vehicule electrice mai mici, echivalentul Volkswagen Polo sau Renault Clio, cu o autonomie de 400-500 kilometri, dar cu un preţ mult mai scăzut, ceea ce va stimula cererea, a declarat Luca de Meo.

În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.