Enel anunță că facturile pentru o parte dintre clienți vor întârzia până la mijlocul lunii octombrie

facturi bani energie Sursa foto: Economedia / Ilona Andrei

Enel a trimis mesaj către unii clienți că facturile vor întârzia până la mijlocul lunii octombrie, potrivit unui e-mail transmis către o parte dintre clienții companiei.

„Facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale începând cu 1 septembrie vor fi emise după finalizarea integrării modificărilor în sistemul informatic, ceea ce ar putea duce la emiterea cu întârziere a acestora. Estimăm că vor ajunge la tine începând cu mijlocul lunii octombrie”, potrivit informării Enel.

Conform informațiilor Economedia, unele facturi care conțin consum pe septembrie vor întârzia circa 1-2 săptămâni, apoi se va reintra în ritmul normal.

„Noi modificări legislative au intrat în vigoare începând cu data de 1 septembrie 2022. Ele completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022, cu modificările și completările din O.U.G. 119/2022, aplicabile perioadei 1 septembrie 2022 – 31 august 2023. Pentru ca tu să regăsești pe factura ta măsurile de sprijin prevăzute prin O.U.G. 119/2022, este necesar ca noi, furnizorul tău de energie electrică și gaze naturale, să le implementăm în sistemele noastre informatice”, mai transmitea informarea trimisă de Enel.

E.ON Energie România a anunțat joi că va transmite clienților că vor primi la timp facturile pe septembrie, asta după ce marți, furnizorii au spus că că vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor. Declarația a fost făcută marți de Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), citată de Agerpres.

Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor.

Dărăban a sfătuit clienţii care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eşalonarea plăţilor. „Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, a completat Dărăban.

Acum, la două zile distanță, E.ON Energie România a anunţat că procesul de facturare se derulează normal, fără întârzieri cauzate de schimbările aduse de OUG 27/OUG 119.

Potrivit unui comunicat al companiei, au fost deja implementate noile prevederi valabile începând cu 1 septembrie pentru energie electrică, cele pentru gaze naturale rămânând nemodificate.

Începând cu a doua jumătate a lunii septembrie au fost emise facturile plafonate către toţi clienţii casnici eligibili. Procesul va continua pe parcursul lunii octombrie, astfel încât toţii clienţii companiei vor primi facturile la timp, evitându-se astfel situaţiile în care aceştia primesc mai multe facturi într-o singură lună, a mai precizat E.ON Energie România.

De altfel, unii consumatori au primit un avertisment similar la sfârșitul lunii trecute de la Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE. El a spus atunci că un mare furnizor de energie nu a emis facturile de 5 luni, aşa că unii consumatori se pot aştepta la sume uriaşe de plată.

În special, consumatorii care au avut un consum mare vor primi factura la energie pe cinci luni, a declarat oficialul ANRE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.