Elon Musk amână relansarea serviciului de abonament plătit al Twitter, după valul de conturi false

Twitter Sursă foto: Unsplash

Noul proprietar al Twitter, Elon Musk, a amânat marţi relansarea serviciului de abonament plătit al platformei, după ce la prima încercare s-a înregistrat un val jenant de conturi false care au speriat agenţii de publicitate, transmite agenția AFP, citată de News.ro.

“Amânăm relansarea Blue Verified până pe 29 noiembrie pentru a mă asigura că este solidă ca piatra”, a scris Musk pe Twitter, amânând cu două săptămâni noua sa relansare, promisă iniţial pentru marţi.

Conturi false cu aspect autentic au proliferat pe site-ul pe care Musk l-a cumpărat pentru 44 de miliarde de dolari la sfârşitul lunii trecute, aruncând planurile sale în haos.

 Acest lucru a forţat Twitter săptămâna trecută să suspende noul sistem de bifare plătit şi să reintroducă o insignă gri “oficială” pe conturile aparţinând unor personalităţi publice şi unor întreprinderi importante.

 Într-o încercare aparentă de a evita repetarea problemei, Musk a scris pe Twitter că, în noua versiune, “schimbarea numelui verificat va duce la pierderea mărcii de verificare până când numele va fi confirmat de Twitter pentru a respecta Termenii de serviciu”.

În versiunea iniţială de reînnoire, utilizatorii din SUA puteau plăti opt dolari pentru marca de verificare şi erau lăsaţi liberi să îşi schimbe numele conturilor şi să se dea drept conturi existente. Revizuirea Twitter de către Musk fusese deja subiectul unor critici dure după ce acesta a concediat jumătate din cei 7.500 de angajaţi ai companiei şi a văzut că marii agenţi de publicitate au suspendat achiziţiile de publicitate pe fondul haosului.

 Concedierile din această săptămână au continuat la platformă, un inginer senior fiind concediat printr-un tweet de Musk, după ce acesta a pus la îndoială noile sale politici.

 Presa americană a relatat că aproximativ o duzină de angajaţi au fost concediaţi în ultimele zile, după ce au contestat în mod deschis procesul decizional al lui Musk, care s-a autointitulat un “absolutist al libertăţii de exprimare”.

 Musk a schimbat radical cultura companiei de când a preluat-o la 27 octombrie.

 El a renunţat la o politică foarte populară de lucru de acasă, a impus un program de lucru prelungit şi a centralizat autoritatea în jurul unui mic grup de confidenţi, inclusiv avocatul său personal.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: