România se numără printre puținele țări europene unde școala începe să predea competențe digitale începând din clasa a V-a, în timp ce majoritatea sistemelor de învățământ introduc predare de profil încă din primii ani, potrivit unui nou raport publicat în rețeaua Eurydice. Acesta arată că totodată că, în timp ce alte sisteme educaționale aplică sisteme combinate de predare – ca materie separată și transcurricular – în România e preferat în continuare modelul materiei separate.
Astfel raportul privind „Competența digitală în școală” ca indicator structural în sistemele europene de educație arată că în 25 de sisteme europene școlile încep să predea, în mod obligatoriu, elemente ce țin de competențele digitale începând din școala primară: din primul an în 20 de sisteme, în clasele a 3-4 în alte cinci sisteme.
România se numără, în schimb, printre cele doar 3 țări (alături de Croația și Austria) unde competența digitală devine obiect de predare obligatorie în clasa abia în clasa a V-a. În alte trei țări (Cipru, Malta și Albania) predarea obligatorie aferentă competenței digitale apare abia în clasa a VII-a.