Elevii români încep să învețe competențe digitale la școală mult mai târziu decât majoritatea colegilor europeni, în special ca materie separată, în locul predării transcurriculare – raport

mana ridicata raspuns scoala profesor clasa Everyone knows the right answear Foto: Freepik.com

România se numără printre puținele țări europene unde școala începe să predea competențe digitale începând din clasa a V-a, în timp ce majoritatea sistemelor de învățământ introduc predare de profil încă din primii ani, potrivit unui nou raport publicat în rețeaua Eurydice. Acesta arată că totodată că, în timp ce alte sisteme educaționale aplică sisteme combinate de predare – ca materie separată și transcurricular – în România e preferat în continuare modelul materiei separate.

Astfel raportul privind „Competența digitală în școală” ca indicator structural în sistemele europene de educație arată că în 25 de sisteme europene școlile încep să predea, în mod obligatoriu, elemente ce țin de competențele digitale începând din școala primară: din primul an în 20 de sisteme, în clasele a 3-4 în alte cinci sisteme.

România se numără, în schimb, printre cele doar 3 țări (alături de Croația și Austria) unde competența digitală devine obiect de predare obligatorie în clasa abia în clasa a V-a. În alte trei țări (Cipru, Malta și Albania) predarea obligatorie aferentă competenței digitale apare abia în clasa a VII-a.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Le-as preda direct mate de MIT Computer Science.

    E absurd sa faci teoria numerelor inainte sa stii ce-i aia, fara sa stii la ce e folosita… (criptografie de rahat) etc. etc.

    Practic, foarte seaca fara contextul aplicabilitatii inca din start.

    La fel si cu istoria. Ar avea un total alt curriculum daca s-ar studia preponderent cea economica(care este tot ce conteaza).

    De ex. , ceva ce 100% nu se invata la scoala : cum a contribuit Banca Frantei la demilitarizarea Frantei in contextul in care Hitler asceda, practic, de ce i-au prins nazistii pe francezi cu chilotii in vine…

    Altfel, se omite complet contextul real istoric si nocivitatea elitelor in toata ecuatia.

    Si, o alta dilema … Cum sa tratezi homosexualitatea cu estrogen … ? 😐 Asta, legat de matematica…

    E atata prostie pe Pamant… Sfaraie !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.