Efectele pandemiei în piața rezidențială: Cumpărătorii, interesați de spații de retail și de co-working în ansamblurile de locuințe

proiect imoteca

Cumpărătorii de locuințe sunt tot mai interesați de spațiile de retail și de zonele amenajate pentru co-working, din ansamblurile de locuințe noi construite, în contextul lucrului de acasă și a nevoii de a se proteja în perioada pandemiei, arată datele Imoteca, companie imobiliară cu un portofoliu de 30 de proiecte.

”Vedem un interes care se manifestă din ce în ce mai intens pentru aceste facilități pe care cumpărătorii de locuințe le doresc în ansamblurile rezidențiale, astfel că dezvoltatorii cu proiecte de mai mult de 2 blocuri s-au repliat și iau în calcul și aceste cerințe.  În prezent, aceste criterii sunt definitorii pentru 2 din 5 cumpărători, iar având în vedere faptul că oamenii vor lucra mai mult de acasă și în perioada post-pandemie, credem că ponderea va crește”, a declarat Oana Ivan, managing partner IMOTECA.

Reprezentanții companiei menționează faptul că includerea unui mix de chiriași de retail cât mai variat și de zone în care locuitorii ansamblurilor rezidențiale pot sa lucreze în sistem co-working oferă un avantaj competitiv dezvoltatorilor, într-o piață în care concurența este în creștere.

Dezvoltatorii observă că, în condițiile crizei sanitare, cumpărătorii de locuințe sunt interesați de facilități care să le ofere acces facil la nevoile zilnice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze. De asemenea, în contextul răspândirii modelului de lucru hibrid, spațiile co-working amenajate în apropierea locuinței sunt foarte apreciate și căutate, mai spun cei din piață.

Astfel, în aceste spații funcționează pe lângă magazine alimentare, și clinici medicale, saloane de înfrumusețare, spălătorii, cafenele, restaurante, operatori care, în perioada dinaintea pandemiei funcționau mai ales la parterul clădirilor de birouri.

Suprafețele ocupate de zonele care se adresează acestor facilități au crescut ca pondere în ansamblurile rezidențiale și pot ajunge până la 10-15% din suprafața totală construită.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: