Drumuri Radiale București: Explan a câștigat la CNSC contestația pentru Drumul Expres Poligrafiei – Corbeanca, cel mai scump dintre cele 9 șosele radiale

Drumuri radiale Bucuresti Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Primăria Capitalei nu poate semna cu asocierea de proiectanți Grafic Tends – Studio Corona contractul pentru studiul de fezabilitate al Drumului Radial Nord Expres 4 Poligrafiei – Corbeanca, o contestație a Explan fiind admisă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Contestația Explan – DP Consult a fost depusă pe 7 aprilie, iar CNSC a admis-o complet și a dispus remedierea.

„Admite contestatia si dispune remedierea”, arată CNSC.

Nord Expres 4 este cel mai scump dintre cele 9 drumuri radiale (n.r Drumul radial 2 este, de fapt, proiectul pentru lărgirea la 3 benzi/sens a Autostrăzii A1 București – Pitești).

Asociația de Dezvoltare Comunitară Zona Metropolitană București a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres 4 (12,59 km al doilea cel mai lung după Sud Expres) în septembrie 2022, iar în noiembrie a primit trei oferte: Grafic Tends – Studio Corona, Arthenis – East Water Drillings și Explan – DP Consult. Pe 1 aprilie, Primarul General Nicușor Dan anunța desemnarea Grafic Tends câștigătoare pentru cel mai scump Drum Expres.

„A fost desemnat câștigătorul procedurii de achiziție pentru realizarea Studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 4 (DR4 Nord Expres). DR4 – Nord Expres va avea o lungime de 11,5 km și va face legătura între București și localitatea Corbeanca (Ilfov), pe ruta Bd. Poligrafiei – DNCB – Autostrada A0. În urma licitației organizate de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București, a fost selectată Asocierea GRAFIC TENDS (Leader), STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING. Valoarea investiției este de 13.534.799 de lei pentru servicii de elaborare a Studiului de fezabilitate, a proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și obținerea autorizației de construire”, spunea primarul Nicusor Dan.

Primăria Capitalei și Consiliul Județean Ilfov au semnat cu Explan și DP Consult contractele pentru proiectarea primelor două Drumuri Expres din proiectul „Orbital București”, șoselele care pornesc din București și fac legătura cu centura actuală a Capitalei (DNCB) și Autostrada Bucureștiului (A0).Contractele de proiectare au fost semnate pentru Drumul Radial 1 Vest Expres, drumul expres cu o lungime de 9 kilometri între bulevardul Timișoara – Domești – Ciorogârla și Drumul Radial 9 Sud Expres, bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu – Vidra cu o lungime de 14 kilometri.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

  • Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
  • Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 – DNCB – Calea Giulești
  • Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
  • Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
  • Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN
  • Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
  • Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
  • Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
  • Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. CNAIR si Ministerul Transporturilor vor sa repete performanta de la A0 cu patru ani in contestatii? De ce nu zic direct ca nu vor sa se faca?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.