Drumuri Radiale București: CNAIR a avizat traseul final pentru Drumul Radial 9 Sud Expres

Drumuri-radiale-Bucuresti-Sursa-foto-Facebook-Nicusor-Dan-e1635852233861

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat în Consiliul Thnico-Economic varianta finală de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres, în faza analizei multicriteriale 2, a anunțat marți secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.

„La alegerea alternativei de traseu, s-a ținut cont de realizarea conexiunii drumurilor la rețeaua de infrastructură existentă, dar și de conexiunea cu infrastructura de transport în curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 și Centura București”, arată Scrioșteanu.

Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9 are o lungime de cca 14 km și va realiza conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.

Traseul va fi, în linii mari: Drumul Bercenarului (Sector 4) și Bulevardul Metalurgiei (Sector 4), supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra.

Principalele caracteristici solicitate proiectantului sunt:

– 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens)
– 2 zone de acostament
– 4 zone de siguranță cu parapeți
– Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară a transportului public
– Piste de biciclete
– Trotuar pietonal
– Transport public
– Iluminat public

„Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al cărui scop constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană. Proiectul, o investiție de aproximativ 600 de milioane de euro, se va derula printr-un parteneriat între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și autoritățile locale – CJ Ilfov.

Inițial, planul era de a realiza 10 drumuri radiale, însă în cele din urmă au rămas 8, după ce unul dintre ele a devenit DR 10 Măgurele Expres, iar altul va fi lărgirea A1 spre Pitești la 3 benzi.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

  • Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
  • Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 – DNCB – Calea Giulești
  • Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
  • Pipera Expres: 8,30 km, realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
  • Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN
  • Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
  • Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
  • Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
  • Măgurele Expres: realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Avize, avize, dar cum spunea si nea premier’u Ciolacu: “Vorbe, nu fapte….”

  2. Se mișcă Băluță ăsta, se mișcă. Bine, are și conexiuni la Guvern, are o poziție bună în partid, dar măcar nu stă degeba. Ce să-i zici…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.