Drumul Expres Satu Mare – Oar: Cinci oferte pentru construcția drumului care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și frontiera româno-ungară

Centura Satu Mare Sursa foto Facebook Sorin Grindeanu

Cinci oferte au fost depuse, miercuri, la licitația pentru execuția Drumului Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria). Anterior, licitația fusese suspendată timp de cinci luni, pentru răspunsuri la peste 440 de solicitări de clarificări, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la documentație. Contractul pentru Drumul Expres de 11 kilometri la câmpie are o valoare de circa 738 milioane de lei.

„Au fost depuse astăzi 5 oferte pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și Oar (frontiera româno – ungară):

1. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – Romania)
2. CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
3. Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – Romania)
4. ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (Romania – Turcia)”, a transmis Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km. a fost lansată pe 29 ianuarie 2024, iar joi, 14 martie era termenul inițial pentru depunerea ofertelor, moment în care CNAIR a suspendat procedura, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii, iar licitația a fost deblocată abia luna trecută.

Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.

Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.

Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).

Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:

– două noduri rutiere,

– două parcări (cate una pe fiecare parte),

– un Centru de Întreținere și Control.

Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Este un contract de execuție,  studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.

Datele tehnice:

Traseul Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria :

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.