Drumul Expres Focșani – Brăila. Licitația va fi lansată până la începutul lunii august de CNIR (noua companie de autostrăzi)

Proiect randare Drumul Expres Focșani - Brăila 3 Sursa foto: Sorin Grindeanu

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila va fi lansată la „sfârșitul lunii iulie, începutul lunii august” de către Compania Națională pentru Investiții Rutiere, noua companie care ar trebui să preia de la CNAIR proiectele de autostradă, a declarat joi Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.

„În 2-3 săptămâni îl putem prelua. La sfârșitul lunii iulie, începutul lunii august putem lansa licitația la CNIR”, a declarat Budescu, joi, la Gândul Live.

Joi, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Focșani – Brăila, a anunțat Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Drumul cu o lungime de 73,52 km va costa 6,75 miliarde lei și construcția este estimată să dureze 3 ani.

„Undă verde de la Guvern pentru indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Focșani-Brăila! Drumul expres va avea o lungime de 73,52 km, iar pe traseul său vor fi construite:

– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,

– 6 noduri rutiere,

– 6 parcări.

Proiectul prevede inclusiv plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire. Valoarea investiției va fi de 6,75 miliarde lei, fonduri asigurate din Programul de Transport și de la bugetul de stat. Durata de execuție este de 36 luni”, spune Grindeanu.

Ministerul Transporturilor a aprobat pe 23 mai 2024 indicatorii investiției de aproximativ un miliard de euro. Pentru acest Drum Expres, CNAIR are semnat cu Acciona (Spania) contract pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectare (PT), dar a decis să extragă proiectarea și să o includă în viitorul contract de execuție după cum Economedia a explicat aici.

„Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila are o lungime de 73,524 km și se împarte în 3 loturi distincte, respectiv:

Lotul 1 (km 0+000 – km 28+200), L1 = 28,200 km.

– început: Nodul Rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000)

– final: Nod rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060)

Lotul 2 (km 28+200 – km 65+800), L2 = 37,600 km

– început: încărcare/descărcare temporară din/în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440). Lungimea drumului temporar L=760m.

– final: încărcare/descărcare temporară din/în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440). Lungimea drumului temporar L=700m.

Lotul 3 (km 65+800 – km 73+524), L3 = 7,724 km

– început: Nodul Rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260)

– final: Nod rutier Brăila la DX Buzău-Brăila (zona km 73+524)

Prin prevederea divizării pe Loturi au fost introduse lucrări de conexiune rutieră temporară la DJ204B în zona km 27+440, respectiv DJ255A în zona km 64+440, racordarea la infrastructura rutieră existentă efectuându-se, dacă va fi cazul, prin intermediul a câte un sens giratoriu.Prin comparație cu infrastructura rutieră existentă coridorul Drumului Expres are o dezvoltare în partea de sud a traseului drumului național DN23”, arată nota de Fundamentare.

Potrivit declarațiilor oficiale, CNAIR va scoate la licitație și partea de proiectare, deși era prinsă în contractul cu Acciona. Astfel, licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată peste aproximativ o lună, după cum anunțase miercuri, 15 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul Expres Brăila – Focșani a fost semnat în vara anului 2020 cu Acciona (Spania) și avea termen de finalizare decembrie 2022. Ultimul termen pentru predarea documentației este octombrie 2024, după 9 acte adiționale. De la Buzău la Brăila, contractul pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic a fost prelungit pentru primăvara 2025.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: