Drumarii din România au câștigat licitațiile de execuție pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău

Autostrada A7 Ploiesti Buzau Sursa foto: Cătălin Drulă

Compania de Drumuri a desemnat constructorii pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău, prima secțiunea Autostrăzii Moldova Ploiești – Pașcani, cel mai mare contract de autostradă din Europa finanțat prin PNRR, anunță Asociația Pro Infrastructură.

Toate cele trei asocieri care au câștigat contractele de execuție sunt conduse de firme din România:

  • Lotul 1, Ploiești (Dumbrava) – Mizil, revine celor de la Bog’Art-Tancrad-Cosedil (România – Italia)
  • Lotul 2, Mizil – Pietroasele, celor de la Coni-Trace (România – Bulgaria)
  • Lotul 3, Pietroasele – Buzău, revine Drum Asfalt – Ilgaz – OPR – Obras – Trameco

După o amânare de aproape două luni, CNAIR respectă, astfel, ultimul termen anunțat – 22 februarie – pentru desemnarea câștigătorilor, termen pe care îl invoca joi fostul ministru Cătălin Drulă, într-un apel către Sorin Grindeanu pentru a nu mai prelungi evaluarea ofertelor.

Este un pas procedural important, dar nu decisiv pentru semnarea contractelor de execuție, pentru că urmează o verificare a documentelor pe care trebuie să le trimită ofertanții și, eventual, contestații, având în vedere concurența puternică pentru cele 3 loturi unde au fost depuse 39 de candidaturi, explică API.

„Precizăm încă o dată că acest pas procedural este notificarea dată de CNAIR ofertanților care după evaluarea tehnică și financiară s-au clasat pe locul 1. Acum mingea este la ei și sunt obligați ca în următoarele zile, termenul cerut de CNAIR fiind 22 februarie, să vină cu toate documentele justificative: DUAE, caziere fiscale, informații despre cifra de afaceri, tot ce este necesar pentru a demonstra că respectă toate criteriile de calificare și selecție ale licitației. Din experiența noastră, acest pas este o simplă formalitate și, în cele mai multe cazuri, antreprenorii furnizează fără probleme aceste documente. Dar există și surprize, rare, în care practic constructorii nu pot face dovada a ceea ce au declarat, caz în care sunt descalificați și se trece la următoarea ofertă admisibilă, clasată pe locul doi. După ce antreprenorii se achită de această obligație, CNAIR emite raportul procedurii, cel prin care se desemnează oficial câștigătorul. Apoi urmează contestațiile, aproape garantate pe aceste trei loturi cu prețuri foarte bune, decent pregătite față de altele (avem proiect tehnic care doar trebuie executat în teren) și cu numeroase oferte, 39 în total”, arată Asociația.

Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:

Lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Primul tronson din Autostrada A7, care leagă Moldova de București, a fost lansat la licitație pe 1 iunie 2021. Contractul presupune execuția lucrărilor pentru Autostrada Ploiești – Buzău, în lungime de 63,25 km și are o valoare maximă de 5 miliarde lei, cu termen de execuție 20 de luni.

Contractul este împărțit în trei loturi, respectiv:

  • Lot 1 Dumbrava-Mizil, în lungime de 21 km – valoare maximă 1,95 miliarde lei
  • Lot 2 Mizil-Pietroasele, în lungime de 28,35 km – valoare maximă 1,74 miliarde lei
  • Lot 3 Pietroasele-Municipiul Buzău, în lungime de 13,90 km – valoare maximă 1,36 miliarde lei.

Toate cele patru loturi ale următoarei secțiuni, Buzău – Focșani, sunt deja lansate în licitație.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cu tot cu contestatii ar trebui sa inceapa ceva vara asta!
    Cel mult 1 iunie!
    Desi e tarziu!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.