Trafic de coșmar spre Bulgaria și Grecia: Drumarii bulgari fac asfaltări pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse până pe 26 iunie/ Grindeanu a „rugat” partea bulgară să amâne reparațiile pentru luna septembrie

Pod-Giurgiu-Ruse-vama-e1614961001403-768x461 Sursa foto: Poliția de Frontieră

Drumarii bulgari au anunțat reparații pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse în perioada 18 iunie – 26 iunie, pe timpul zilei, atunci când traficul spre și dinspre Bulgaria este cel mai intens. Dată fiind perioada redusă, de aproximativ o săptămână, reparațiile sunt doar la stratul de uzură, dar în plin sezon turistic, așa că cozile vor fi și mai mari, după cum anticipează Poliția de Frontieră. Informarea privind reparațiile vine după ce, la începutul lunii, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că l-a „rugat” pe omologul său să amâne pentru la toamnă lucrările programate să înceapă în iulie (detalii aici).

„Direcția Regională ce aparține Poliției de Frontieră Bulgare Ruse a informat Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu, prin Centrul Comun de Contact Giurgiu,cu privire la faptul că în perioada 18-26.06.2022, pe teritoriul Bulgariei,  va fi reabilitată suprafaţa drumului național I-2, pe relația Ruse-Razgrad, de la km 0+000 până la km I + 057/Podul Dunării, fiind realizate lucrări de reparaţie a carosabilului.

De asemenea, s-a precizat faptul că lucrările de reabilitare la pavajul asfaltic din porțiunea bulgară a podului se vor desfășura numai pe timp de zi, această activitate fiind semnalizată cu indicatoare rutiere, iar pe timp de noapte, drumul va fi liber pentru trafic”, a transmis Poliția de Frontieră.

Podul Giurgiu – Ruse, inaugurat în 20 iunie 1954, este administrat în comun de România și Bulgaria. Totuși, în timp ce CNAIR a făcut reparații capitale în 2015 – 2016 (Foto Matache), partea bulgară nu a avut decât lucrări de întreținere. Podul are o singură bandă/sens, este pe principala ruta comercială și turistică pentru Bulgaria, Grecia și Turcia, iar în sezon reparațiile ar duce la formarea unor cozi uriașe (n.r vara, pentru fluidizarea tranzitului turiștilor, polițiștii de frontieră opresc pentru scurte perioade de timp fluxul de camioane). Discuțiile despre primul pod dintre România și Bulgaria (al doilea, Calafat Vidin a fost deschis în 2013) au avut loc luni, conform informațiilor apărute inițial, în presa bulgară (detalii aici).

Fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, în 2015, la reparaţiile Podului Prieteniei
Sursa foto: Ministerul Transporturilor

În acest context, preconizăm faptul că traficul în Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu va fi îngreunat. Recomandăm tuturor persoanelor care doresc să tranziteze frontiera națională prin PTF Giurgiu în perioada următoare, să utilizeze toate celelalte puncte de trecere de la graniţa cu Bulgaria, pentru evitarea aglomerărilor.

Reamintim faptul că la graniţa cu Bulgaria sunt operaţionale 11 puncte de trecere a frontierei, după cum urmează:

PTF Vama Veche- Durankulak               PTF Negru-Vodă – Kardam

PTF Dobromir –       Krushari                 PTF Lipniţa – Kainargea

PTF Ostrov- Silistra                                 PTF Călăraşi-Chiciu-Aydemir

PTF Giurgiu – Ruse                                 PTF Zimnicea- Svishtov

PTF Turnu-Măgurele –Nikopol               PTF Bechet- Oriahavo

PTF Calafat- Vidin.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu e nicio diferenta la guvernare in cele doua tari.
    Pot face schimb de experienta la incompetenta!😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.