Drum Transregio Brăila – Călărași: Cinci oferte pentru podul de la Călărași pe DN 3 B, spre BAC-ul de Ostrov și Bulgaria

Drum Transregio Brăila -Călărași Pod Călărași DN 3 B CNAIR

Cinci oferte au fost depuse pentru lucrările de reparații capitale ale Podului de la Călărași, pe DN 3 B, Călărași – Chiciu, drumul spre BAC-ul de la Chiciu spre Ostrov și Bulgaria, anunță luni Compania de Drumuri. Podul „Siderurgic” de la Călărași face parte din Drumul TranRegio Brăila – Călărași – Frontieră Bulgaria și are indicatorii tehnico economici aprobați încă din ianuarie 2023.

CNAIR a lansat în aprilie licitația pentru contractul de aproape 100 de milioane lei, ce prevede reparația capitală a podului peste Canal de la Călărași, un pod cu o lungime de 843 de metri care a fost construit în 1991. Este prima reparație a podului în ultimii 33 de ani.

„5 oferte pentru contractul de reparație capitală al podului peste canal de la Călărași

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

▶️ Asocierea SC GDO MOV Impex SRL – Infra Expert AD – SC Conrep SA;
▶️ BOG’ART SRL;
▶️ Asocierea Eurocogen Dâmbovița SRL – Donau Garten SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale;
▶️ Ness Proiect Europe SRL;
▶️ Asocierea Freyrom SA – Procons Group SRL – ZMC Trading SRL”, anunță CNAIR.

Durata contractului este de 24 de luni, iar garanția de 5 ani. Valoarea estimată a contractului este de 86.701.560,12 lei, fără TVA. Contractul este finanțat din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027. Spre comparație, Podul de la Fetești (970 metri lungime), pe Autostrada Soarelui a avut un cost al contractului în 2021 de aproape 70 de milioane lei (la valorile anterioare creșterii prețurilor la materialele de construcții).

Podul de la Călărași are câte două benzi/sens, iar în timpul reparațiilor se va lucra pe o cale.

,,Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor de reparatie capitala a podului de pe DN 3B km 000+822 peste canal la Calarasi, in lungime de aproximativ 843,54 m.” – SEAP.

Podul de la Călărași de pe DN 3 B, Călărași- Chiciu/Ostrov (frontieră Bulgaria) are o lungime totală de 843 metri. Viaductul Chiciu, 323 metri, secțiunea centrală de 250 metri și viaductul Călărași de 264 metri, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. În anul 2020 a fost realizată expertiza tehnică, de către expertul tehnic prof. Dr. Ing. Florian BURTESCU, care încadrează structura în clasa tehnică IV, indicele global Ist = 40 puncte (cu valabilitate 5 ani dacă nu se produc evenimente deosebite), corespunzătoare unei ”Stări tehnice nesatisfăcătoare” cu elemente constructive aflate într-o stare avansată de degradare.

,,În anul 2020 a fost realizată expertiza tehnică, de către expertul tehnic prof. Dr. Ing. Florian BURTESCU, care încadrează structura în clasa tehnică IV, indicele global Ist = 40 puncte (cu valabilitate 5 ani dacă nu se produc evenimente deosebite), corespunzătoare unei ”Stări tehnice nesatisfăcătoare” cu elemente constructive aflate într-o stare avansată de degradare.

Principalele degradări și defecte identificate constau în: fisuri, crăpături în bulbul grinzilor și în elevațiile stâlpilor, beton dislocat, armături corodate și fără strat de acoperire, defecte de suprafață a betonului la grinzi, placă și antretoaze, beton segregat, infiltrații, resturi de cofraje rămase între grinzi, degradarea grinzii parapetelui, lipsa etanșeității și degradarea rosturilor de dilatație, aparatele de reazem prezintă rupturi, coroziuni și deformații ale plăcilor metalice, lipsa protecție în interiorul casetelor, cuzineți și banchete de rezemare cu beton crăpat, pereul din albie degradat, calea cu gropi și fisuri, guri de scurgere insuficiente, fără gratar și fără tuburi prelungitoare, parapeți corodați, sistem de iluminat dezafectat integral.

Oportunitatea realizării lucrărilor de reabilitare ale podului constă în realizarea următoarelor obiective:

  • utilizarea podului la parametrii normali de exploatare;
  • asigurarea cerințelor de rezistență;
  • stabilitate,;
  • îmbunătățirea siguranței, confortului și funcționalității podului în exploatare.” Hotărâre de Guvern Indicatori Tehnico Economici.

Obiectivul este prevăzut în Master Planul General de Transport, în cadrul drumului Trans Regio Brăila-Slobozia-Drajna-Călărași-Chiciu.”

Notă : caietul de sarcini pare copiat de la o licitație anterioară avnd în vedere calculul celor 29 de ani de exploatare de la data deschiderii : 1991.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: