Interes major din partea firmelor pentru drumul expres București-Târgoviște. Șapte companii vor să elaboreze studiile de traseu și soluțiile tehnice, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.
Decizia de a realiza un drum expres între Bucureşti şi Târgovişte vine după ce la începutul anului a fost reziliat contractul pentru modernizarea Drumului Naţional 71 Bâldana – Târgovişte, două motive fiind invocate atunci: constructorul nu a depus scrisoarea de garanţie în termen şi soluţia tehnică necorespunzătoare pentru 2021 care prevedea dublarea drumului care trece peste 53% din lungime prin localităţi.
„Am spus din primele zile ale mandatului că soluția pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, noduri și intersecții denivelate, în afara localitaților. NU dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități”, afirmă Cătălin Drulă, precizând că decizia privind profilul final (autostradă sau drum expres) va fi luată în prima etapă a contractului.
Potrivit ministrului, va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu – un proiect tehnic preliminar („preliminary design”) al viitorului drum, cu investigații geotehnice și modelare a terenului, astfel încât ulterior să poată fi licitat corect pe modelul design&build.
Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord, afirmă ministuru.
„Și această licitație beneficiază de reforma caietului de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. Astfel vom evita problemele de pe contractele din trecut”, susține Drulă.
Valoarea estimată a contractului este: 12.826.180,80 lei fără TVA. Durata contractului este de 25 luni de la data de începere a contractului (din care 2 luni – Studiu de Prefezabilitate și 18 luni – Studiul de Fezabilitate).
De asemenea, Cătălin Drulă afirmă că pe DN71 se derulează lucrări și ameliorări ale siguranței rutiere. Potrivit lui, au fost executate: Reparații suprafețe extinse pe 35.000 de metri pătrați; Reparații gropi pe 2.000 de metri pătrați; Instalări de panouri de orientare de dimensiuni mari; Instalări de indicatoare rutiere de orientare. Totodată, urmează: amenajarea tuturor intersecțiilor, trecerilor de pietoni și punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontală și verticală, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stâlpișori lamelari și alte indicatoare rutiere. În luna iunie se vor finaliza aceste lucrări, potrivit ministrului.
În plus, Cătălin Drulă afirmă că pe Lotul 2 al DN71 de la Târgoviște la Sinaia va fi reluată licitația pentru modernizare, cea precedentă fiind anulată pentru că nu se prezentase nimeni. Documentația a fost refăcută pe baze mai solide, cu prețuri actualizate și termene mai realiste, precizează Drulă.