Două treimi (66%) dintre companiile mici şi mijlocii globale au fost afectate din punct de vedere financiar de lockdown-urile naţionale, în timp ce trei din zece entităţi (29%) au ales să dezvolte noi produse pentru a răspunde situaţiei dificile, arată datele unui studiu recent realizat de Kaspersky.
„Capacitatea de a răspunde în mod adecvat la o criză poate permite unui business să profite la maximum de ea. Potrivit lui Steven Callander, profesor de economie politică la Stanford Graduate School of Business, ‘obiectivul este de a trata o criză ca pe o problemă de management’ şi ‘să profite de lumina reflectoarelor’. Sub impactul pandemiei, deciziile au fost deosebit de complexe. Organizaţiile au trebuit să ia în considerare factorii externi – lockdown, noi cerinţe sanitare, un stil de viaţă radical schimbat – şi capacităţile lor de afaceri”, menţionează Kaspersky.
Pe lângă lansarea de noi produse şi servicii (29%), ca răspuns activ, fiecare a cincea organizaţie a intrat în noi segmente de business (21%).
În acest context, pentru companiile din sectorul evenimente, divertisment, artă şi cultură sau chiar din sectorul medical acest lucru a însemnat lansarea unei alternative digitale a ofertelor lor fizice; pentru magazine sau restaurante – vânzarea online şi procesul de livrare la domiciliu; pentru producători – fabricarea de măşti, dezinfectant şi alte accesorii medicale sau chiar concentrarea pe furnizarea de bunuri pentru confortul casei.
De asemenea, printre alte măsuri anticriză, previzibil cea mai comună a fost aceea de a permite tuturor sau majorităţii angajaţilor să lucreze de la distanţă (46%)