TikTok, platforma video chineză, a început recent să permită companiilor să direcționeze reclamele în funcție de interogările de căutare ale utilizatorilor – o provocare directă la adresa activității principale a Google, arată o analiză Wall Street Journal. În ultimele decenii, gigantul tehnologic american a fost invincibil în această piață care reprezintă fundamentul activității sale economice. Acum, noile oferte pentru advertiseri, alimentate de creșterea inteligenței artificiale, amenință cvasi-monopolul Google.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un alt exemplu e Perplexity, un startup de căutare AI susținut de Jeff Bezos, care vrea să introducă reclame la sfârșitul acestei luni în cadrul răspunsurilor generate de Inteligența Artificială. Până în prezent, Perplexity a obținut venituri în principal dintr-un abonament de 20 de dolari pe lună.

Noile inițiative se adaugă la presiunea exercitată asupra Google de ascensiunea Amazon.com, care a preluat o parte din bugetele anunțurile de căutare. Mulți consumatori încep căutările de produse pe platforma de comerț electronic, potrivit WSJ.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Potrivit firmei de cercetare eMarketer, cota Google pe piața americană a anunțurilor de căutare ar urma să scadă sub 50% anul viitor, pentru prima dată în ultimii zece ani.

Se așteaptă ca Amazon să dețină 22,3% din piață în acest an, cu o creștere de 17,6%, comparativ cu cota de 50,5% a Google și creșterea sa de 7,6%.

„Pentru prima dată, probabil în ultimii 15 ani, vom avea alternative viabile la Google”, a declarat Nii Ahene, un director cu experiență în domeniul publicității digitale.