Dintre europeni, românii sunt cei care vizitează cel mai mult Bulgaria

Sunny Beach, plaja, plaja Bulgaria Sursa foto: www.jet2holidays.com

În octombrie 2023, s-au înregistrat 694.000 de călătorii ale bulgarilor în străinătate, sau cu 15,8% mai mult decât în octombrie 2022, a anunțat Institutul Național de Statistică de la Sofia, scrie Dnevnik, conform Rador Radio România. Cel mai mare număr de călătorii au fost efectuate de bulgari în: Turcia – 183.800, Grecia – 165.100, Serbia – 59.500, România – 57.600, Germania – 49,500, Macedonia de Nord – 22.500, Italia – 20.900, Marea Britanie – 19.200, Austria – 18.600, Spania – 12.100.

Astfel, Turcia a înlocuit Grecia la capitolul cea mai preferată destinație față de luna septembrie. În luna precedentă, excursiile nu au mai fost motivul predominant de călătorie în străinătate pentru bulgari. Cea mai mare pondere relativă din numărul total de călătorii ale bulgarilor în străinătate sunt cele în alte scopuri (vizite, studii, participare la evenimente culturale și sportive) – 42,2%, urmate de călătoriile în scop de odihnă și excursie – 37,8%, și de afaceri – 20%. În octombrie 2023, numărul de vizite ale cetățenilor străini în Bulgaria a fost de 898.900, sau cu 6,1% mai mult față de aceeași lună a anului precedent. S-a înregistrat o creștere a călătoriilor de toate felurile. Trecerile în tranzit prin țară reprezintă 36% (323.500) din toate vizitele cetățenilor străini în Bulgaria.

Ponderea cetățenilor Uniunii Europene care au vizitat Bulgaria este de 47,9% din numărul total al cetățenilor străini și se ridică la 430.500, cu cel mai mare număr de vizite ale cetățenilor din România – 37,5%, Grecia – 22,5%, iar Germania – 12,7%.

Cele mai multe vizite în Bulgaria au fost efectuate de cetățenii din: Turcia – 175.700, România – 161,400, Grecia – 96.900, Ucraina – 79.000, Germania – 54.800, Serbia – 53.900, Macedonia de Nord – 42.300, Polonia – 20.400, Marea Britanie – 17.400, Italia – 15.000.

Predomină ponderea vizitelor cu alte scopuri – 49,6%, urmate de vizitele în scop de odihnă și excursie – 35,1%, iar în scop de afaceri – 15,3%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: