Digitalizare la ANAF: Heiuș vrea ca chatbot-ul care va înlocui operatorii-call center să fie funcțional din 2024

anaf, calculator anaf, spv Sursa foto: ANAF/Facebook

Lucian Heiuș, șeful Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a declarat în cadrul conferinței CursDeGuvernare că chatbot-ul care va răspunde la întrebările cele mai frecvente alea contribuabililor ar putea fi funcțional la jumătatea anului viitor.

Șeful ANAF a declarat că chatbot-ul va înlocui operatorii de call-center și va fi un proiect bazat pe machine learning: chatbot-ul va învăța din întrebările care sunt puse ANAF și va răspunde automat și unitar.

Potrivit CursDeGuvernarea, Lucian Heiuș spunea că speră ca chatbot-ul să devină funcțional la jumătatea anului viitor, proiectul fiind ”stabilit, aprobat și finanțat”.

„Sper ca undeva în a doua jumătate a anului viitor deja să devină funcțional. Va învăța din cele mai frecvente întrebări care ne-au fost puse nouă și va răspunde automat. Avem baza de date cu întrebările, mai trebuie să ne vină doar aparatura necesară și toată tehnologia. Astăzi avem în jur de o mie de operatori care stau la Call center să răspundă la apeluri și vom trece pe un asemenea sistem. Probabil că la început nu va putea răspunde cum răspunde un operator persoană fizică, dar, în timp, cel puțin pe întrebările cele mai frecvente, va putea să răspundă”, a spus Lucian Heiuș, Președintele ANAF.

Avocatnet.ro a scris că ideea de a pune în funcțiune un chatbot a apărut la începutul anului 2021 pentru asigurarea asistenței contribuabililor. În urmă cu doi ani autoritățile fiscale voiau să introducă noi servicii telefonice pentru contribuabili, printre care se numără chiar furnizarea de informații supuse secretului fiscal.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca va fi la fel de impertinent, obraznic si puturos ca angajatii ANAF Timisoara care ar trebui sa primeasca si sa ajute oamenii care vin acolo nicio sansa. Chiar nicio sansa.

  2. Este îmbucurător să aud că ANAF se implică în procesul de digitalizare și își propune să implementeze un chatbot funcțional în locul operatorilor de call center până în 2024. Aceasta este o inițiativă importantă pentru modernizarea și eficientizarea serviciilor fiscale.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.