Digitalizare accelerată. Raiffeisen Bank renunță la majoritatea casieriilor

Raiffeisen Bank

Aproape întreaga rețea de unități a Raiffeisen Bank va opera, începând de astăzi, fără casierii în relația cu companiile mici și mijlocii, strategia de digitalizare urmând să fie extinsă și pentru persoane fizice, de luna viitoare.

Astfel, din 17 ianuarie 2022, pentru IMM-uri și 1 februarie 2022, pentru persoane fizice aproape întreaga rețea de unități a Raiffeisen Bank va opera fără casierii. Banca va mai păstra casierii în câteva dintre unitățile sale, urmând ca doar în aceste agenții să fie făcute operațiuni cu numerar, în mod excepțional, pentru plata ratelor la credite. Lista cu agențiile băncii care mai fac operațiuni cu numerar se găsește aici.

Raiffeisen Bank își încurajează clienții, persoane fizice și juridice, să-și facă tranzacțiile prin canalele puse la dispoziție: Raiffeisen Online, Smart Mobile, ATM-uri, MFM-uri, echipamente depunere multivalută etc.

„Contextul pandemiei COVID-19 a accelerat multe proiecte de digitalizare și a presupus implementarea rapidă a soluțiilor pentru operațiuni fără numerar, nu doar în industria bancară. Soluțiile digitale Raiffeisen Bank, inclusiv pentru nevoile uzuale de numerar ale clienților, sunt accesibile prin rețelele de mașini ale băncii, mult mai mari numeric decât rețeaua de unități, cu disponibilitate, în mare parte, 24/7. Aceste echipamente (MFM/ATM, colectare etc) sunt mai eficiente, pentru că permit efectuarea operațiunilor într-un timp mult mai scurt, față de casieriile clasice”, afirmă banca.

„Pandemia a însemnat, pe lângă multe altele, și o deschidere mai mare din partea clienților față de soluții digitale, lucru care ne-a încurajat să adaptăm în consecință și soluțiile noastre pentru numerar, degrevând astfel agențiile de o muncă repetitivă, cum e cea de casierie. Astfel, colegii noștri din unități vor putea dedica mai mult timp interacțiunilor cu valoare adăugată pentru clienți, fiind la dispoziția lor atât pentru consultanță legată de serviciile digitale ale băncii, cât și pentru produsele de creditare, de economisire sau investiții”, a spus Monica Udrescu, director Canale de Vânzare cu Interacțiune Umană la Raiffeisen Bank.

Operațiunile cu numerar care se efectuau la casierie vor putea fi făcute pe mașini multifuncționale sau vor avea soluții alternative (Raiffeisen Online, Smart Mobile, Colectare, echipamente depunere multivalută). Fiecare angajat al băncii va fi gata să asiste clienții pentru a învăța să utilizeze eficient toate canalele alternative de plată (ATM/MFM, Raiffeisen Online, Smart Mobile).

Ce operațiuni se pot face la un MFM Raiffeisen Bank?

  • Depunere și retragere de numerar în și din conturile proprii;
    • Depunere în contul unui terț;
    • Plata ratelor;
    • Plată facturi;
    • Depunere lei în contul terților (clienți Raiffeisen Bank);
    • Operațiuni de schimb valutar (euro/USD în lei);
    • Mini-extras de cont;
    • Interogare sold;
    • Schimbare PIN;
    • Deblocare PIN

Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piață bancară din România și peste 2,22 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Numărul clienților digitali ai băncii a depășit 1 milion la finalul lunii septembrie 2021. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 660 de ATM-uri, 455 de mașini multifuncționale (MFM-uri, din care 108 sunt și pentru lei și pentru euro) și o rețea de peste 25.600 de POS-uri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: