Designul unghiular și polarizant al Cybertruck va contribui la stimularea mărcii Tesla, a declarat designerul șef al producătorului de vehicule electrice, adăugând că pick-up-ul nu este un experiment, scrie Reuters.
“Îl iubiți sau îl urâți, este un subiect de conversație și îi face pe oameni să vorbească despre marcă”, a declarat designerul-șef al Tesla, Franz von Holzhausen. Cybertruck are un preț de bază de 60.990 de dolari, cu peste 50% mai mult decât ceea ce CEO-ul Elon Musk anunțase în 2019, cu o autonomie mai mică decât cea promisă inițial.
Dar acesta stârnește interesul persoanelor care nu au avut niciodată o camionetă, unii potențiali proprietari făcând coadă pentru el la unele showroom-uri Tesla, a declarat von Holzhausen.
“Doar pentru că arată diferit nu înseamnă că nu poate fi un vehicul cu potențial de volum mare”, a adăugat el, spunând că pick-up-ul se ridică la nivelul performanțelor rivalilor tradiționali. “Se pare că există acest aer de îndoială”.
“Aducem pe piață oameni care nu ar fi deținut niciodată o camionetă.”, a spus von Holzhausen. “Și, prin urmare, nu cred că este un experiment”.
Camionul îmbrăcat în oțel inoxidabil are toate unghiurile, în parte pentru că o presă tradițională nu poate îndoi oțelul în curbe. Lamborghini Countach, de asemenea o mașină cu unghiuri agresive, a inspirat de asemenea designul, la fel ca și avionul de vânătoare F-117 Stealth Fighter al Lockheed, a declarat von Holzhausen.
“Pare că nu ar trebui să facă ceea ce face, dar totuși, inginerii inteligenți și-au dat seama”, a spus el despre F-117.
Studioul de design Tesla a fost inspirat și de mașina transformată în submarin din filmul lui James Bond din 1977, “The Spy Who Loved Me”, pe care Musk l-a cumpărat.
Lansarea Cybertruck-ului nu a fost lipsită de probleme.
În 2019, von Holzhausen a aruncat o minge de metal în camion în timpul evenimentului de lansare, spărgând două dintre geamurile sale de sticlă fortificată. La un alt eveniment, luna trecută, la care au fost livrate primele camioane, el a aruncat o minge de baseball spre ferestre, fără a provoca daune.
De asemenea, o înregistrare video virală recentă a arătat cum Cybertruck-ul care transporta un pom de Crăciun este tras de o mașină pe benzină pe o pantă pe care nu a putut să o urce .
Cu toate acestea, Von Holzhausen a apărat mașina, spunând că copiilor săi le place să fie luați de la școală în Cybertruck și că a fost confundat de oameni cu Musk atunci când îl conduce.
Pe de altă parte, designul unghiular al Tesla Cybertruck îi îngrijorează pe experţii în siguranţă. Ei cred că exoscheletul rigid din oţel inoxidabil al camionetei electrice ar putea răni pietonii şi bicicliştii şi ar putea deteriora alte vehicule în trafic.
Reuters a vorbit cu şase profesori şi oficiali în domeniul siguranţei, care au vizionat videoclipuri cu testele de impact efectuate de Tesla. Experţii care au discutat cu Reuters au spus că au nevoie de date privind testele de impact pentru a ajunge la concluzii ferme despre siguranţă.
”Marea problemă este dacă într-adevăr fac caroseria vehiculului foarte rigidă folosind oţel inoxidabil gros, atunci când oamenii se lovesc cu capul de el, le va provoca mai multe daune”, a spus Adrian Lund, fostul preşedinte al Institutului de Asigurări pentru Siguranţa Autostrăzilor (IIHS), ale cărui teste de coliziune a vehiculelor sunt un standard în industrie.
Tesla a lăudat structurile camionetei care absorb impactul în timpul accidentului.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, a declarat într-o postare pe reţelele sociale, că este ”foarte încrezător” că Cybertruck va fi mai sigur decât alte camionete pentru ocupanţi şi pietoni.