Experții din industria auto susțin că viitorul călătoriilor cu mașina în Europa va implica experiențe personalizate ce valorifică timpul petrecut în mașină. Compania Mercedes a lansat o reclamă pentru clasa E, în care un actor este întâmpinat de un sistem vocal și primește recomandări personalizate în timp ce conduce mașina fiicei sale.
Holger Beilstein, liderul de afaceri UX Assets, al companiei germane de producție Continental, a declarat că sistemul lor software colectează informații de la senzorii de la bord despre șofer și pasageri, inclusiv date personale de bază și starea lor de spirit, cu scopul de a personaliza recomandările pe care mașina le face în fiecare călătorie. Astfel, o călătorie cu mașina ar putea începe cu cu un brief zilnic bazat pe un conținut personalizat, în funcție de preferințele și gusturile fiecărui conducător auto. Scopul acestor tehnologii este de a facilita și îmbunătăți experiența călătoriilor cu mașina, relatează Euronews.
Benefiicile unei astfel de călătorii
Mașinile inteligente vor putea oferi recomandări personalizate despre atracțiile și turul orașului pentru șoferi atunci când aceștia sunt într-un loc nou. Aceste mașini vor fi echipate cu un sistem de detectare pentru a identifica numărul de pasageri, pentru a recunoaște dacă șoferul e singur în mașină sau este alături de familia sa, a mai declarat Beilstein. Acest lucru ar putea fi făcut cu ajutorul microfonului, pe baza vocii lor și a locului pe care se află, a continuat el.
O mașină personalizată ar fi, de asemenea, capabilă să recomande cel mai bun conținut audio, cum ar fi podcasturile, pentru cei din mașină, pe baza preferințelor acestora, a declarat Jérôme Doncieux, fondator și CEO al companiei de software ETX Majelan. Mașina ar mai putea recomanda puncte de interes sau un tur al orașului în cazul în care șoferul călătorește într-un loc nou. De-a lungul drumului, mașina ar putea să solicite oprirea pentru a o încărca și, în acest timp, să ghideze șoferul către o stație de încărcare unde ar putea primi și mâncare livrată decursul încărcării.
„Sistemul nu așteaptă ca tu să ceri, ci îți anticipează nevoile și îți oferă sugestii bazate pe obiceiurile tale”, a declarat Alexandrei Montaron, director de strategie la ETX Majelan.
O mașină personalizată ar putea reuși să recomande pe baza preferințelor cel mai bun conținut audio, cum ar fi podcasturile, a declarat Jérôme Doncieux, fondator și CEO al companiei de software ETX Majelan.
Alexandra Montaron a spus că studiile lor interne arată că doar 10% dintre aplicațiile auto sunt utilizate astfel încât navigarea pe platformele auto să fie asemănată cu „o bibliotecă mare de cărți”.
Pentru a produce voci de înaltă calitate și mai puțin sintetice atât în limba franceză cât și limba engleză școala Polytechnique din Paris colaborează cu ETX Majelan.
Aceasta funcție AI deschide noi oportunități pentru agențiile de publicitate, întrucât timpul petrecut în timpul călătoriilor poate fi valorificat. Producătorii de automobile investesc în îmbunătățirea funcțiilor de control vocal. Astfel, conducătorii auto vor putea folosi timpul petrecut în trafic în mod productiv sau pentru relaxare și ar putea utiliza în mod constructiv cele 80 de minute de navetă efectuate în medie.