De la Dunăre la Dunăre. A început etapa Studiului de Fezabilitate pentru Drumul TransRegio Galați – Brăila – Autostrada Soarelui – Călărași

Pasajul Drajna

A început, oficial, etapa Studiului de Fezabilitate pentru Drumul TransRegio Galați – Brăila – Autostrada Soarelui – Călărași, șosea cu o lungime estimată la 150 de kilometri, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea. Contractul între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic pentru zona de sud și est și proiectantul East Water Drillings SRL a fost semnat pe 27 ianuarie 2023 pentru 18 milioane lei și o durată totală de 8 luni. Drumul Transregio include proiecte distincte precum Drumul Expres Brăila – Galați, șantier pe care lucrează UMB, și Pasajul de la Drajna, pod peste Magistrala CFR București – Constanța (constructor Arcada), care ar urma să fie deschis în aprilie-mai, înainte de termenul contractual, iunie 2023.

„Am semnat ordinul de începere a studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză care va conecta Galațiul cu Autostrada Soarelui. Alături de președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Iulian Chiriac, președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel și președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, am semnat ordinul de începere a studiului de fezabilitate care va conecta Galațiul și întreaga regiune cu Autostrada Soarelui. Avem mare nevoie de un drum sigur și modern către București. Practic, după finalizarea marilor proiecte de infrastructura din regiune, inclusiv Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați – Brăila, Vama Giurgiulești de la granița cu Republica Moldova va fi conectată rutier cu Podul de peste Dunăre, Autostrada Soarelui și portul Chiciu (Călărași), punct de trecere a frontierei către Bulgaria. Conform Master Planului de Transport al României, lungimea estimată a drumului Transregio este de aproximativ 150 de km, însă lungimea exactă va fi stabilită după finalizarea studiului de fezabilitate și a expertizelor necesare, când vom afla și alternativele de traseu sau unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către Autostrada Soarelui. De altfel, fiecare președinte de consiliu județean va colabora cu firmele implicate, astfel încât să fie stabilite cele mai bune soluții pentru județul respectiv. Le-am explicat reprezentanților firmelor care au câștigat licitația cât de necesar este acest proiect, astfel încât peste 7 luni așteptăm soluții și variante pentru acest drum de mare viteză”, afirmă Costel Fotea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: