Compania producătoare de lactate apelează tot mai mult la tehnologie pentru a stimula eficiența operațională. Acum, compania își propune să pregătească 100.000 de lucrători care să devină mai confortabili cu instrumentele digitale. Astfel, Danone încheie un parteneriat cu Microsoft pentru a integra inteligența artificială în întregul său lanț de aprovizionare, arată Food Dive, potrivit G4Food.
Danone Microsoft AI Academy își propune, de asemenea, să instruiască 100.000 dintre angajații producătorului de iaurturi pentru a dobândi competențe utile în „economia condusă de inteligența artificială”, a anunțat compania miercuri.
Compania producătoare de lactate a declarat că programul va include inițiative pentru ca forța sa de muncă să își sporească experiența cu inteligența artificială, inclusiv utilizarea previziunilor predictive și a ajustărilor în timp real, pentru a-și eficientiza operațiunile.
Programul se bazează pe programul Danone Danskills, lansat recent pentru a „perfecționa și recalifica” lucrătorii pentru locurile de muncă ale viitorului. Compania a declarat că 50.000 dintre angajații săi sunt deja capabili să utilizeze instrumente AI precum Microsoft Copilot, un chatbot cu model de limbaj mare.
AI pătrunde rapid în industria alimentară
Parteneriatul Danone vine pe măsură ce procesatorii de alimente și băuturi exploatează domeniul în creștere rapidă al IA pentru a atinge obiectivele și a concura mai bine cu întreprinderile rivale.
Juergen Esser, directorul financiar al companiei de produse lactate, a declarat într-un comunicat de presă că parteneriatul îi va oferi tehnologia necesară pentru a crește eficiența, implicarea consumatorilor și analiza datelor mai robuste.
„Colaborarea nu se rezumă doar la tehnologie; este vorba despre promovarea unei culturi a învățării continue, a inovării și a performanței în întreaga noastră organizație”, a declarat Esser.
Colaborarea Danone cu Microsoft – care a investit miliarde de euro în inteligența artificială prin parteneriatul său cu OpenAI, producătorul ChatGPT – oferă proprietarului iaurturilor Dannon și Stonyfield acces la o suită de instrumente de la un jucător important în domeniul tehnologiei.
Investiții majore în AI
Gigantul băuturilor Coca-Cola apelează, de asemenea, la fondatorul Windows pentru a obține acces la capacitățile sale de inteligență artificială. În aprilie, acesta a anunțat o investiție de 1,1 miliarde de dolari în serviciile cloud și AI ale Microsoft, pentru a crește eficiența și a promova inovarea.
Alte companii producătoare de băuturi, precum PepsiCo, experimentează cu aplicații noi, cum ar fi un asistent AI Hydration Coach pentru consumatorii Gatorade.
Mai multe companii din sectorul alimentar apelează la IA pentru a-și face produsele mai atractive pentru consumatori. Gigantul alimentar Unilever încorporează tehnologia pentru a îmbunătăți termenul de valabilitate, textura și gustul produselor. Kellanova, compania de gustări care a rezultat din divizarea activităților Kellogg’s anul trecut, utilizează învățarea automată pentru a prognoza cererea pentru produsele sale și pentru a-și ajusta stocurile în consecință.