Dacia Spring, cel mai bine vândut model de autoturism în noiembrie pe piața auto românească

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut cu 13,38%, adâncind criza în care se află piața auto, care este, începând din această lună, sub nivelul celei de anul trecut. Potrivit Profit.ro, cel mai probabil, scăderea se va adânci în luna decembrie, deoarece nu există nicio perspectivă privind o revenire a producției la nivelurile anterioare crizei de semiconductori.

România este astfel una dintre puținele țări din lume care au pe primul loc în vânzări un automobil electric. Mașina electrică produsă în China și vândută de Dacia în Europa sub brandul Spring a înregistrat un volum de 1.195 unități, cu 110 unități mai multe decât Dacia Logan. În acest fel, marca națională Dacia preia patru locuri în topul înmatriculărilor, deoarece pe locurile 3 și 4 se află Duster și Sandero.

Chiar și așa Dacia are o scădere de 14% raportat la 2020, în condițiile în care are un model în plus la vânzare. O explicație este criza cipurilor, care îi aduce lui Logan o scădere masivă, de aproape 50% față de anul trecut.

Cel mai probabil, uzina a amânat producția modelelor comandate, în favoarea modelului Sandero și Duster, care sunt exportate și generează profituri mai mari pentru companie.

Celelalte modele care au mai intrat în topul înmatriculărilor au fost, în noiembrie, Ford Focus, care a înregistrat o creștere puternică, dublându-și vânzările la 361 unități (117% în plus față de noiembrie 2020), Renault Clio (scădere de 23,7% – 328 unități), Renault Captur (-8,4%, cu 296 unități), Hyundai Tucson (248 unități, creștere mare, de 112%), Toyota Corolla (212 unități, creștere de 58%) și tot de la Toyota micul CH-R, cu 207 unități și creștere de 27%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: