Dacia Sandero, lider european în ianuarie, cea mai slabă lună la înmatriculări auto din ianuarie 1991

dacia sandero Sursa foto: Dacia

După câteva luni, anul trecut, în care Dacia Sandero a conus topul general al vânzărilor auto din Europa, marca românească începe anul 2022 din nou în vârful topului european cu 17.558 de modele înmatriculate, în creștere cu 10% față de aceeași lună din 2021, în ceea ce a fost cea mai slabă lună  a vânzărilor auto din 1991. VW Golf, liderul înmatriculărilor de anul trecut a fost doar pe locul patru, în urma Peugeort 208 și 2008. De asemenea, cum luna ianuarie a fost ultima cât de cât liniștită înainte de startul conflictului ruso-ucrainian, e de așteptat ca și în lunile care urmeză înmatriculările de autovehicule noi să scadă la minime neîntâlnite până acum, iar cu cât se prelungește războiul, cu atât mai mult va avea de suferit piața, care are nevoie de componentele produse în cele două țări, ca și de resursele acestora.

The Toyota Yaris Cross a devenit cel mai înmatriculat model Toyota în ianuarie, iar Ford Puma și Toyota Corolla au intrat în top 10.

Sursa foto: Jato Dynamics

Îmbunătățiri notabile au fost observate și de Hyundai Tucson, Dacia Duster, Mini Hatch, Kia Sportage, Toyota RAV4 și C-HR, Hyundai Kona și Kia Ceed.

Remarcabilă e și poziționarea Dacia Spring, cu 3.138 de modele înmatriculate pe locul 6 la categoria mașini electrice, dominată, în ianuarie, de modelul Kia Niro, Renaut Zoe și Fiat 500.

Datele colectate de JATO Dynamics pe 26 de piețe europene dezvăluie că luna trecută piața europeană de automobile a înregistrat cele mai proaste rezultate în ianuarie din 1991, cu un total de 811.332 de mașini noi înmatriculate. Înmatriculările de vehicule noi au scăzut cu 2,4% față de aceeași lună din 2021 – când piața încă se lupta cu efectul blocajelor impuse de guvern – și cu 28% față de ianuarie 2020. Suedia a fost singura piață care a înregistrat o creștere a înmatriculărilor în comparație. cu ianuarie 2020.

În aceste condiții dificile, SUV-urile și EV-urile au apărut din nou drept singurele motoare de creștere a pieței.

Luna trecută, au fost înmatriculate 402.900 de SUV-uri, reprezentând 49,7% din piață – cea mai mare cotă de piață lunară pentru aceste vehicule. Spre deosebire de majoritatea segmentelor tradiționale, volumul a crescut cu 11% față de ianuarie 2021, dar a scăzut cu 10% față de ianuarie 2020. SUV-urile compacte s-au dovedit cele mai populare în rândul consumatorilor, totuși SUV-urile mici (+19%) și SUV-urile de dimensiuni medii ( +50%) au avut, de asemenea, rezultate bune.

Segmentul a fost condus de grupul Volkswagen care și-a asigurat o cotă de piață de 24% și o creștere a volumului de 7%. Creșterea a fost condusă de Cupra Formentor, Volkswagen ID.4, Audi Q3, Skoda Enyaq, noul Volkswagen Taigo, Volkswagen Tiguan Allspace și Audi Q4.

Producătorul german a fost urmat de Stellantis în clasamentul SUV-urilor, care și-a văzut cota de piață scăzută de la 20% în ianuarie 2020 la 17% luna trecută. Toyota și Hyundai-Kia au înregistrat cele mai mari creșteri ale cotei de piață între ianuarie 2020 și ianuarie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: