Dacia nu va reloca producția modelului Spring în Europa, în viitorul apropiat, spune Xavier Martinet, directorul de marketing şi vânzări Dacia

5-GMSpringHill41 general motors fabrica masini Sursa foto: gm.com

Dacia nu își va schimba strategia și nu va reloca producția Spring în Europa pentru acest moment, a declarat Xavier Martinet, directorul de marketing şi vânzări Dacia, într-o conferință online în care au fost prezentate rezultatele comerciale ale companiei pentru 2023.

„Deocamdată nu ne schimbăm strategia. Răspunsul de astăzi este nu. Renault investește în producția de vehicule electrice în Europa. Deocamdată nu avem în vedere o relocare a producției în Europa în viitorul apropiat. Nu este o decizie simplă, are un impact asupra furnizorilor noștri. Vom vedea în viitor”, spune Xavier Martinet, directorul de marketing şi vânzări Dacia.

Acesta a precizat că Dacia va investi în modelul Spring fiind o cerere pe piața de vehicule electrice, iar pe măsură ce competitorii vin din urmă, Dacia va trebui să evolueze pentru a se asigura că rămâne cel mai bun model electric calitate preț. Întrebat dacă Dacia va scădea prețul la Spring, nu a confirmat, dar nici nu a negat acest lucru spunând că există o presiune puternică asupra pieței de vehicule electrice.

Întrebat cum o să evolueze piața vehiculelor electrice în 2024, Xavier Martinet a spus că acest lucru va depinde de ajutorul pe care guvernele îl oferă persoanelor care doresc să cumpere mașini electrice, așa cum este programul Rabla Plus din România, care de anul acesta va avea o valoare a voucherelor mai mică: de la 11.000 euro la 5.100 euro, după cum a scrie Economedia aici. Inițiative similare au existat și în țări precum Franța și Germania, care nu mai subvenționează achizițiile de vehicule electrice.

„Piața de energie electrică depinde de nivelul de sprijin pe care îl primim din partea guvernelor. Trebuie să vedem cum va evolua acest lucru în funcție de fiecare țară în parte și să ne adaptăm politica comercială”, adaugă  Xavier Martinet.

Dacia a vândut 658.321 de vehicule în 2023, în creștere cu 14,7% față de 2022. În Europa, compania a vândut 562.890 de vehicule, în creștere cu 17,4 %, aflându-se pe locul 10 în Europa, pe segmentul de autoturisme. Cota sa de piață a ajuns la 8,3%, Dacia situându-se pe locul al doilea în Europa, pe segmentul de retail.

Xavier Martinet spune că în 2024 se așteaptă ca piața să fie una stabilă, iar în 2025 să existe o creștere a vânzărilor odată cu noile modele lansate, inclusiv Bigster.

Top modele vândute în Europa, în 2023:

  • Sandero – 270.000 de unități, în creștere cu 18%
  • Duster- 201.000 unități, în creștere cu 2%
  • Jogger – 94.000 de unități, în creștere cu 66%
  • Spring- 62.000 de unități, în creștere cu 26%

În ceea ce privește clasamentul țărilor, pe segmentul de retail, Dacia este pe primul loc în România, Italia, Portugalia, Franța și Belgia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. e dacia la fel cum e bcr, brd sau petrom adica nu , defapt e renault, erste ,societe general sau omv , dar sa nu se supere aborigenii au lasat asa 😆ne gadila la.orgoliu ..asta a mai ramas

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.