Dacia a vândut 573.800 de vehicule în 2022, o creștere de 6,8% pe o piață în scădere / Spring, cu o creștere de 75%, este al 3-lea vehicul electric vândut către persoane fizice în Europa

Dacia

Dacia a vândut 573.800 de vehicule în 2022, înregistrând o creștere de 6,8% pe o piață în scădere față de 2021, în contextul în care Grupul Renault a vândut anul trecut un total de 2.051.174 vehicule, în scădere cu 5,9% față de anul precedent.

Conform Renault, Dacia și-a confirmat locul 3 pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, cu o cotă de piață record de 7,6%.

Totodată, Dacia a reprezentat anul trecut 3,7% din vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare în Europa (în creștere cu 0,5 puncte față de 2021) și 4,2% din vânzările de autoturisme în Europa (în creștere cu 0,7 puncte față de 2021);

Dacia Sandero cu 229.500 de vânzări, a înregistrat o creștere cu 1,2% față de 2021 și a rămas cel mai bine vândut vehicul pentru clienții retail din Europa din 2017.

Lansat la mijlocul anului 2021, Dacia Spring 100% electric a înregistrat 48.900 de vânzări, în creștere cu 75% față de 2021 și a fost numărul 3 vehicule electrice vândute clienților de retail în Europa..

Dacia Jogger a înregistrat aproape 57.000 de vânzări și a fost numărul 2 din segmentul C (cu excepția SUV-urilor) vândut clienților de retail în Europa.

Dacia Duster, cu 197.100 unități vândute, a raportat o creștere cu 5,8% față de 2021, fiind al 2-lea cel mai bine vândut vehicul pe piața europeană de retail în 2022 și cel mai bine vândut SUV pe piața de retail din 2018.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: