Dacia a dus Sandero și Spring aproape de vârful topurilor înmatriculărilor europene

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Dacia s-a mișcat foarte bine pe piață, în ciuda problemelor create de pandemie, inclusiv din cauza crizei de semiconductori. Asta, deși, volumul de înmatriculări a scăzut per total și în noiembrie și la 11 luni.  Comparativ cu noiembrie 2020, volumul total luna trecută a fost cu 18% mai mic decât anul trecut și cu 29% mai mic în comparație cu noiembrie 2019 – înainte ca pandemia să ajungă pe piață.

Astfel, în topurile auto ale continentului, Dacia Sandero a fost pe locul doi cu peste 16.000 de modele vândute, la mică distanță de locul întâi ocupat de Renault Clio de sub 100 de modele vândute. De asemenea, Dacia Spring e pe locul trei în anul în care a a debutat pe piață, cu 5.746 de mașini înmatriculate, sub Renault Zoe și Tesla Model 3.

Sursa foto: Jato

„Deși piața nu și-a revenit în totalitate după pandemie, problema actuală nu se referă la lipsa cererii, ci mai degrabă la lipsa ofertei”, spune Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.

Oricum, înmatriculările de la începutul anului au scăzut la doar 0,4% față de 2020, iar anul este de așteptat să se încheie cu cifre la fel de scăzute. Munoz, a remarcat: „Când luați în considerare deficitul de cipuri în combinație cu blocajele locale experimentate pe parcursul acestui an, există o întârziere. Aceasta ar putea avea două efecte principale: primul fiind că vedem o creștere mare a înmatriculărilor anul viitor, dacă deficitul va fi rezolvat; al doilea, consumatorii încep să-și adapteze tiparele de cumpărare, trecând spre păstrarea vehiculelor pentru perioade mai lungi.”

Electrice și hibride plug-in, la niveluri record

În ciuda mediului dificil, înmatriculările de mașini cu emisii reduse în Europa-23 au totalizat 217.709 unități luna trecută, reprezentând 26% din totalul înmatriculărilor. Unitățile înmatriculate ale acestor vehicule au depășit cu mult modelele diesel în noiembrie, volumul pentru mașinile cu emisii reduse fiind cu 41% mai mare decât cel atins de motorină.

Sursa foto: JATO

Asta în timp ce volumul vehiculelor pe benzină a fost mai mult decât dublu decât volumul înregistrat pentru mașinile cu emisii scăzute.

Creșterea puternică a înmatriculărilor de vehicule electrice este parțial explicată de interesul sporit din partea publicului, alături de trecerea semnificativă a guvernelor și a producătorilor de echipamente originale către vehiculele cu emisii reduse.

„Dacă vrei o mașină nouă în mediul actual, sunt șanse ca vehiculele electrice să fie mai accesibile, având în vedere gama de oferte și stimulente disponibile”, declară Munoz.

Tesla Model 3 a condus clasamentul BEV, urmat de Renault Zoe și Dacia Spring. Pe piața PHEV, cea mai înmatriculată mașină a fost Peugeot 3008, urmată de Volvo XC40 și Ford Kuga.

Mai puțin de 200 de unități între pozițiile 1 și 4 în clasamentul modelelor

Lipsa de cipuri a avut, de asemenea, un impact notabil asupra clasamentului general al modelelor. Poziția de vârf a fost ocupată de Renault Clio, însă între Renault și al patrulea model din clasament au existat mai puțin de 200 de unități. Renault și rivalii săi – Peugeot 208 și Dacia Sandero – nu au fost la fel de afectați luna trecută ca Volkswagen Golf sau Toyota Yaris, al căror volum a scăzut cu 72%, respectiv 65%.

Sursa foto: JATO

De altfel, Sandero chiar a înregistrat creșteri ale înmatriculărilor, cu 6% față de noiembrie 2020 și cu 2% față de noiembrie 2019.

Hyundai Tucson a ajuns în top 10 datorită noii generații; Tesla și-a dublat înmatriculările Model 3; noua Toyota Yaris Cross a ajuns pe locul 24, depășind Yaris; BMW X3 a cunoscut o creștere de 55%, înaintea noului Mokka (cu aproape 7.900 de unități) și a celui de-al doilea cel mai vândut Opel/Vauxhall; în timp ce Dacia Spring și Skoda Enyaq au înregistrat aproape 5.800 și 5.100 de unități fiecare.

Noul C4 a devenit al doilea cel mai bine vândut Citroen; Renault a înregistrat 5.600 de unități ale Arkana, iar Tesla a înregistrat 5.400 de unități ale Modelului Y – al cincilea cel mai bine vândut BEV în noiembrie, înaintea Volkswagen ID.4 cu 4.800 de unități.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: