Demonstrație de forță pe Autostrada Transilvania unde constructorul român UMB a ajuns la 42 % execuție pe lotul Nădășelu-Mihăești-Zimbor, cel mai avansat șantier din PNRR. Tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor are o lungime de 30 de kilometri și este continuat de lotul Zimbor-Poarta Sălajului de 12 kilometri unde lucrările efective au început în această vară și au ajuns la aproape 15 %.
Față de ultimele raportări, UMB a reușit un avans de aproape 10 procente în august și septembrie. Reprezentații Companiei de Drumuri au verificat șantierul din județele Cluj și Sălaj și au transmis progresul de pe șantier : ,,Reprezentanții CNAIR au efectuat o vizită de lucru pe șantierul sectoarelor de autostradă Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor, parte a autostrăzii Transilvania. Întregul contract prevede construcția a 30 km de autostradă între Nădășelu și Zimbor. Stadiul lucrărilor este de 42%, fiind respectat graficul de execuție asumat de către constructor. Valoarea contractului finanțat prin PNRR este de 1,39 miliarde lei fără TVA și are ca termen contractual de finalizare anul 2024.” a precizat CNAIR.
Imagini recente de pe șantierul UMB au fost publicate pe canalul YouTube On the Road AK :
Pentru a garanta finalizarea celor două loturi înainte de termen, Asociația Pro Infrastructură a solicitat public CNAIR să nu mai întârzie decizia privind viaductul prin cimitirul de la Nădășelu și tunelul cut&cover de la Topa Mică : ,,Pentru că dealurile transilvănene nu stau locului, experții proiectanți ai constructorului (UMB) au solicitat două modificări substanțiale de soluție tehnică: viaduct prin cimitir (nu este o glumă) în apropiere de Nădășelu și tunel cut&cover în zona Topa Mică. De luni întregi CNAIR se tot gândește. Și tergiversează. Dacă o să tot amâne aprobarea, deschiderea celor 30,06 kilometri în 2023 zboară pe fereastră și ne vedem în 2024. Și este mare păcat deoarece antreprenorul avansează foarte bine și este motivat să închidă șantierul cât mai repede fiindcă are multe lucrări deja contractate” a transmis API.
Contractele pentru secţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăeşti (17 km) şi 3B1 Mihăeşti – Zimbor (13 km) au fost semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu în decembrie 2020 pentru 1,4 miliarde lei şi un cost de 9,4 milioane euro/km. Volumul de lucrări este însemnat: 28 lucrări de artă, poduri, pasaje şi viaducte, 7 milioane de mc. de săpătură, 2 milioane mc. de umpluturi.